3178  |      

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 485
پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:33

سنگاپور

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

جمهوری سَنگاپور کشور-شهری در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن سنگاپور است.جنوب شبه جزیره مالایا و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است.

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند. موناکو و وکیشن سیتی از بزرگترین شهرهای سنگاپور به حساب می‌آیند. پیش از توافق اروپایی، جایی که الان به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در مصب رودخانه سنگاپور بود. سنگاپور به مهم‌ترین مراکز تجاری و نظامی بریتانیا شده‌است و هم اکنون نیز ارتش بریتانیا وظیفه امنیت ملی این کشور را بر عهده دارد. در فاصله جنگ جهانی دوم سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال می‌شود. سرانجام در یک ضد حمله بزرگ که وینستون چرچیل آن را " بزرگترین هزیمت بریتانیاً نامید، سنگاپور در سال ۱۹۴۵ میلادی به انگلستان رسید.هیجده سال بعد در سال ۱۹۶۳ سنگاپور استقلال خودش را از بریتانیا بدست آورد. این شبه جزیره در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است و یکی از ۴ شهر-کشور کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۸۱۹، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترافیک‌ترین بندرهای دنیاست. آب و هوای این کشور گرم و مرطوب و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۲۴ سانتی­متر می‌رسد. از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چینی، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته‌است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. سنگاپور، توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و دیگر نقاط جنوب شرق آسیا مرتبط است.

تابلوی خطر به چهار زبان

مذهب

سنگاپور یک کشور چند مذهبی است.طبق آمار سنگاپور، حدود ۵۱٪ مقیمان سنگاپور(به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذهب بودایی و تائو هستند.حدود ۱۵٪ چینی‌ها، اوآسیایی‌ها و هندی‌های مقیم این کشور مسیحی اند. (چه کاتولیک، چه پروتستانت و چه دیگر مذاهب مسیحی)مسلمانان شامل ۱۴٪ مالایی‌ها و اغلب از چینی‌ها و هندی‌ها می‌باشند. طبق سرشماری سال ۲۰۰۰ میلادی جمعیت ناچیزی از این کشور پیروان آیین سیک، هندو و... هستند.در سنگاپور مذهب‌هایی نیز ممنوع هستند. برای مثال شاهدان یهوه حق تبلیغ دین خود را ندارند و حتی گاهی اوقات کسی که از خدمت کردن در ارتش خودداری کند به زندان خواهد رفت. حدود ۱۵٪ از جمعیت شناخته شده در سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند.

  • حکومت : جمهوری
  • مساحت : ۶۱۶ کیلومترمربع
  • جمعیت : ۴٬۳۵۳٬۸۹۳ نفر (بر اساس آمار ۲۰۰۴)
  • رشد سالانهٔ جمعیت: ۲/۱ درصد
  • پایتخت: سنگاپور
  • زبان : انگلیسی (رسمی)، ماندارین، تامیل، مالایی
  • دین : مسیحیبودایی اسلام دائوئیسم هندویسم
  • واحد پول : دلار سنگاپور

دانشگاههای سنگاپور

  • دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه صنعتی نانیانگ (به انگلیسی: Nanyang Technological University و به طور خلاصه NTU) با وسعت 200 هکتار و سرمایه گذاری مالی ۹۱۴ میلیون دلار در جنوب غربی کشور سنگاپور واقع شده است. این دانشگاه دارای ۱۱۰۰ عضو هیات علمی، ۳۷۳۹ پرسنل اداری-پژوهشی و ۲۸۹۴۹ دانشجو است که از این تعداد دانشجو ۸۷۴۳ نفر در سطح تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل میباشند. بر طبق آمار رسمی و رتبه بندیهای معتبر بین‌المللی این دانشگاه از برترین‌های دنیا در زمینه‌های مختلف علمی میباشد: -رتبه ۷۳ در کل رشته‌ها و رتبه ۳۳ در علوم مهندسی در رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2009 -رتبه ۸ در دنیا از نظر ارجاعات (citations) مقالات علمی ISI در دنیا در علوم مهندسی در سال 2009 در زمینه آموزش و پژوهش دوره دکتری این دانشگاه دارای تبادلات مشترک بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های تراز اول جهان است. به عنوان نمونه میتوان اشاره کرد به دوره مشترک دکتری و فوق دکتری این دانشگاه با انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT).

  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • دانشگاه مدریت سنگاپور
  • دانشگاه طراحی و مهندسی سنگاپور

 

مراکز خرید سنگاپور
سنگاپور
نام رسمی کشور سنگاپور، جمهوری سنگاپور و نام بین‌المللی آن سینگاپور است. سنگاپور با 581 کیلومتر مربع مساحت(صدو پنجاه و هفتمین کشور جهان) در نیمکره شمالی ـ نیمکره شرقی، در جنوب شرقی آسیا در کنار تنگه سنگاپور در جنوب کشور مالزی و جزیرة سوماترا (اندونزی) واقع شده است.
براساس آخرین برآورد، جمعیت سنگاپور 2 میلیون و 363 هزار نفر (صدو سیزدهمین کشور جهان) بوده و همه مردم این کشور شهرنشین هستند. حکومت این کشورجمهوری است. پایتخت سنگاپور، شهرسنگاپور است ودرحال حاضر ازلحاظ درآمد سرانه اولین کشور منطقه محسوب می‌شود.
در سنگاپور هر گروه از نژادها و مذاهب, جشنهای مخصوص به خود را دارند. تقریباً هر ماه از سال شاهد جشنها‌ومراسم با شکوهی هستیم که همه از‌آن لذت می‌برند.



اطلاعات مهم و ضروری
رفت و آمد
اتوبوس:
ساعت کار از 6 صبح تا 12 نیمه شب هر روز
کرایه از 90/.دلار سنگاپور تا 80/1 دلار سنگاپور( کرایه دقیق را می توانید از راننده سئوال کنید)

مترو:
ساعت کار از 6 صبح تا 12 نیمه شب هر روز
کرایه از 90/.دلار سنگاپور تا 3 دلار سنگاپور
یک کارت اعتباری با نام ez-link  در تمامی دستگاه های مترو به مبلغ 15 دلار سنگاپور قابل دسترسی است این کارت در تمام اتوبوسهای عمومی قابل استفاده است.

تاکسی:
ساعت کار 24 ساعته
کرایه کوتاهترین مسیر مبلغ 80/2 تا 20/3دلار سنگاپور می باشد که شامل اولین کیلومتر است. سپس به 20/. دلار سنگاپور برای هر 385 متر افزایش می یابد (تا 10 کیلومتر) و برای هر 175 متر(بعد از 10 کیلومتر)کمپانی های مختلف تاکسی کرایه های مختلفی دریافت می کنند.
پس قبل از سوار شدن حتما سئوال کنید.

SIA Hop-on
SIA Hop-on یک اتوبوس توریستی خاص با تهویه مطبوع است که مسافرینش را به سواری اطراف شهر و گردش در Sentosa Island Resort می برد این اتوبوس به فروشگاه ها, رستورانها و فضا های فرهنگی و تفریحی سر میزند و در کنار بازارهای اصلی , هتلها و مکانهای مهم توقف می کند.همچنین به Chinatown,Littleindia و Arab Street نیز میرود.مسافرین میتوانند از اتوبوس پیاده شده و دوباره سوار شوند.در شهر اتوبوسها هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب هر 30 دقیقه یکبار حرکت می کنند.
کرایه بزرگسال 12 دلار سنگاپور و کودکان 6 دلار سنگاپور
بلیط ها در کیوسکهای مربوطه به فروش می رسد.بازدیدکنندگان در SIA Singapore Holiday به صورت
رایگان و مسافرانی که با پرواز Singapore Airline یا Silk Air آمده اند برای هر سفر 3 دلار سنگاپور می پردازند.



مسائل مالی

دستگاههای تبدیل کنده پول در فرودگاه Changi در بیشتر مراکز خرید جاده Orchard و محدوده های شهری دیگر یافت می شوند, و اغلب قیمت هایی هم طراز با بانکها یا ارزانتر از آنها دارند.


G.S.T مالیات بر خرید به مسافران
7% از مالیات خدمات و کالاها در سنگاپورجمع آوری می شود.به عنوان یک توریست می توانید مبلغ G.S.T را که هنگام خرید پرداخت می کنید در زمان بردن آنها به خانه پس بگیرید. بازپرداخت G.S.T
باید از طریق اداره بازرگانی سنگاپور در فرودگاه Changi قبل از ترک شما از مسیر هوائی تصدیق شود که برای مسیرهای زمینی و تورها لازم نیست. G.S.T می تواند در آژانسهای مرکزی بازپرداخت شود یا توسط برخی از فروشندگان انجام گیرد.  البته از قبل باید از فروشنده سئوال بفرمایید.

2 آژانس مرکزی استرداد وجود : Global Refund  و Premier Tax Free
مراحل باز پرداخت G.S.T قبل از ترک کشور:
1-    در هنگام پرداخت 100 دلار سنگاپور یا بیشتر در یک فروشگاه محل Global Refund  و Premier Tax Free را جویا شوید.
2-    فرم G.S.T را قبل از ترک فرودگاه پر نمایید.
3-    فرم های خود را در کانتر رسیدگی قبل و بعد از مهاجرت در فرودگاه Changi سنگاپور تصدیق نمایید.فراموش نکنید که خریدها و رسیدهای خود را ضمیمه آن نمایید.
4-    مبلغ G.S.T  خود را به صورت نقد , کارت اعتباری یا چکهای بانکی در Global Refund  و Premier Tax Free بر اساس درخواست خود مطالبه نمایید.

مالیاتهای  دیگر
در بیشتر رستورانها 10% سرویس اضافی و 7% GST (مالیات کالا و خدمات ) پرداخت می شود.


فروشندگان خطا کار
بازدیدکنندگانی  که با قیمت های غیر استاندارد مواجه می شوند می توانند با Singapore Tourism board واقع در    Tourism Court1 جاده Orchard 227729 تماس حاصل نمایند.
ارتباطات تلفنی
-    10 دلار سنگاپور برای 3 دقیقه مکالمه با تلفن کارتی یا سکه ای
-    کارتهای تلفن در بیشتر بازارها و هتل ها فروخته می شود.
-    کارتهای اعتباری در تلفن های خاص استفاده می شوند.



آب و هوا و تن پوش
لباسهای سبک , راحت و کتان بپوشید تا از نفوذ گرما جلوگیری کند. همواره یک چتر کوچک برای باران های شدید همراه خود داشته باشید. این نوع پوشاک می تواند برای تمام سال در سنگاپور مناسب باشد.

---

جشنها و مراسمی که با توجه به رخدادهای سال در کشور سنگاپور برپا می‌شود عبارتند از:
حج «هاری رایا»

«هاری رایا» سفرحجاج به مکه و مناسک حج است که همانند مردم کشور ما ایران, عنوان حاجی(Haji) به مرد و عنوان حاجیه (Hajjah) به خانم‌ها اطلاق می‌شود. به مناسبت این جشن, گاو، گوسفند و بز قربانی شده و گوشت آن بین فقرا تقسیم می‌گردد.
روز «وساک»
دراین‌روز, بودایی‌ها طی مراسمی بزرگ،جشن می‌گیرند که یادآور تولد بودا و ورود به نیروانا (Nirvana) است . مراسم این روز با سرود راهب‌ها در هنگام بازدید از معبد برای عبادت و پیشکش کردن هدایا شروع می‌شود. در این روز کارهای سخاوتمندانه شامل آزاد کردن پرنده‌ها و حیوانات از قفس , دادن صدقه به فقرا و اهدای خون جوانان بودایی در بیمارستانها توسط سازمانها ومعابد بودایی انجام می‌شود.
مراسم، همراه با راهپیمایی مردم با شمع روشن در خیابانها است و مردم بخوبی در مراسم معابد بودایی شرکت می‌کنند.



فستیوال قایق اژدها
در پانزدهم ماه ژوئن به یاد مرگ کوایان (Qu yuan) شاعر چینی قرن چهارم قبل از میلاد که در اعتراض به فساد سیاسی حکومت, خود را غرق کرده بود, مراسمی بر پا می‌شود.در این روز, مردم برنج و گوشت پیچیده شده در برگ بامبو را به رودخانه می‌ریزند تا ماهیهای رودخانه از خوردن جسم او صرف‌نظر کنند.
از آن پس تا به حال در سالروز مرگ این شاعر, مسابقه قایقرانی بنام «مسابقه قایق اژدها» در خلیج« مارینا » (Marina) برگزار می‌شود و تیمهای مختلف از سرتاسر جهان در این مسابقه به رقابت می‌پردازند و غرفه‌داران نیز در اطراف خلیج به فروش برنج و کالاهای مختلف می‌پردازند.
فستیوال روح گرسنه
هفتمین ماه قمری به جشن «روح گرسنه» اختصاص یافته است که به عقیده مردم, در این زمان دروازه‌های جهنم باز می‌شوند و روح مردگان آزاد شده به زمین می‌آیند.
در این ماه, غذا , دعا و« پول جهنم » برای تسکین ارواح تقدیم می‌گردد. در شامگاه نیز مراسمی مانند اجرای اپراهای خیابانی چین برگزار می‌شود.
نکته جالبتر اینکه هیچ ازدواج یا سفر خطرناکی , مثل سفرهای دریایی در این ماه انجام نمی‌شود.
فستیوال نیمه پائیز
این فستیوال در یاد بود وطن‌پرستی بنام « سویان زانگ»Shu Yuan Zhang که طرح براندازی سلسله «یان» (Yuan) را در قرن چهاردهم ریخت, برپا می‌شود و به گفته برخی, او نقشه خود را به اتفاق شورشیانی که در کیک‌های به شکل ماه مخفی شده بودند با موفقیت به اجرا رساند.
از این‌رو امروزه نانهای روغنی به شکل ماه با لوبیا قرمز و بذر درخت کنار بعنوان هدایا معاوضه می‌شوند. مردم فانوسها را در هر اندازه و شکلی حمل می‌کنند.
در سنگاپور باغ چینی‌ها محل مخصوص این مراسم است.
دیپاولی (Deepavali)
نام مراسم, پیروزی «خوبی» بر «بدی» یا «شیطان» و کنایه‌از افسانه کشتن ظالمانه ناراکاسورا (Narakasura)بوسیله شاه کرشنا Krishna است که شروع سال نو هندی محسوب می‌شود.
این زمان برای جامعه شغلی, زمان تسویه حساب است. هم چنین اعتقاد بر این است که روح اقوام در طی جشن به زمین می‌آیند و چراغهای نفتی برای راهنمایی و هدایت آنها روشن می‌شود. در این مراسم نیز مثل جشنهای چینی‌ها و مسلمانان از هر نژاد و قومی، دوستان در فضای باز به دیدار یکدیگر می‌روند. معابد کوچک هندویان و خیابانها با چراغ و وسایل زرق و برق‌دار آذین‌‌بندی می‌شوند.



دیدنیهای سنگاپور
از نزدیک با اورانگوتان های زیبا و سمور آبی بازیگوش  آشنا شوید, باغ وحش جدید Rain Forest  نمایشگاه بیابانهای استرالیا درمانگاه و مرکز تحقیقات حیات وحش و یک بیمارستان فوق تخصصی حیوانات را مستقیما همین جا در اولین باغ وحش بدون حصار دنیا تماشا کنید.
کوچکترها حتما از سوار شدن بر اسبهای پونی و تماشای باغ وحش حیوانات خانگی لذت خواهند برد.نمایش های روزانه در آمفی تئاتر Show Faundation و جذابیتهای تفریحی دیگر شامل Fragil Forest فیلهای آسیا و ببر سفید به نمایش گذاشته می شوند.

ورودیه:
بزرگسال 16.50دلار سنگاپور
کودکان   8.50  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 8.30 صبح تا 6 بعد از ظهر ( هر روز)
www.zoo.com.sg

ماجراجوئی شبانه
در این جاذبه پر هیجان برنده جایزه شوید. ارتباط نزدیک با موجودات شب زنده دار در حال انجام عادات شبانه خود را برای شما فراهم می کند.حیوانات گوشتخوار را بدون هیچ قید و بندی ببینید از نزدیک با روباه ها و سنجابهای پرنده آشنا شوید به راحتی به تماشای خوک خرطوم دار و دیگر جانوران بپردازید.این یک نجربه فراموش نشدنی برای همه سنین از طریق ترن برقی یا قدم زدن در شب می باشد.


ورودیه:
بزرگسال 22دلار سنگاپور
کودکان   11  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 7.30 بعد از ظهر تا 12 نیمه شب ( هر روز)

نرخ قطار
بزرگسال 10دلار سنگاپور
کودکان   5  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)


پارک پرندگان Jorong

اجازه دهید تخیلات فرزندانتان در پارک پرواز کند خانه 8000 پرنده و بیش از 600 گونه. شما در       Lory Loft  جائیکه پرندگان بی نظیر و رنگارنگ را مستقیما از میان دستان شما خواهند خورد خواهید دید.
مطمئن باشید که می توانید صحنه پلیکان را در حالیکه برای خوردن ماهی شیرجه می زند در اولین گالری زیر آب دنیا در Pelican Gove   فیلم برداری کنید.همچنین از رژه پنگوئن ها و دریاچه فلامینگوها در حدود 1001 فلامینگو آنرا با افتخار خانه می نامند دیدن فرمائید.

ورودیه:
بزرگسال 18دلار سنگاپور
کودکان   9  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 8.30 صبح تا 6 بعد از ظهر ( هر روز)



شهر برفی
تصور کنید 150 تن (معادل وزن 30 فیل) برف در سنگاپور! در شهر برفی می تواند فعالیتهای زمستانی مانند تیوپ برفی اسکی  اسنو بورد را تجربه کنید حتی می توانید با کودکان خود در خانه های برفی یرف بازی کنید یا اینکه برای خود آدم برفی بسازید.

ورودیه:
12 دلار سنگاپور برای 1 ساعت

ساعت کار 9:45 صبح تا 6 بعد از ظهر (سه شنبه – یکشنبه )
9      صبح تا 7 بعد از ظهر  ( تعطیلات رسمی و مدارس)
دوشنبه ها تعطیل
www.snowcity.com.sg

پارک آبی    Wild wild wet
چه راهی بهتر از این است که جذابیت یک پارک بازی آبی را برای جلب توجه کودکان 2 برابر کنیم؟
بهترین ساعات خود را در سرسره های بزرگ آبی با شلپ شلوپ کردن بگذرانید.همه ی خانواده خود را با
یک کشتی بادی از سطحی پر از آب به پائین ببرید و یا از سقوط در یک رودخانه دست ساز لذت ببرید.

ورودیه:
بزرگسال 13دلار سنگاپور
کودکان   9  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 1 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر ( غیر از سه شنبه)
www.wildwildwet.com

جزیره آفتابی سنتوزا   Sentosa
بدون بازدید از جزیره سنتوزا هیچ بازدیدی به سنگاپور کامل نمی شود.دو جزیره اصلی و مهم سنگاپور در زیر آفتاب یکی از سه ساحلش با شنهای سفید برنزه شوید و از تورهای تاریخی در موزه ها لذت ببرید.
در رویای Musica Fountain  در شب خیره شوید و از این فعالیتهای خاص و مکانهای دیدنیش لذت ببرید.

ورودیه:
بزرگسالان با کودکان 3 دلار سنگاپور
چگونه می توان به آنجا رفت
ماشین
2 دلار سنگاپور هر ماشین و هر ورودی
2 دلار سنگاپور هرنفردر ماشین برای ورودی به جزیره
از طریق ترن سریع السیر سنتوزا
3 دلار سنگاپور برای هر نفر
ارتباط دهنده Vivi city.Harboure Front و خیابان نیروگاه برق James به Sentosa در کمتر از 4 دقیقه
هر روز از 8 صبح الی 10 شب
از طریق اتوبوس
سوار شوید و در طول جاده Telok Blangah حرکت نمائید مسیر خود را به سمتBus  Harboure Front
ادامه دهید و در آنجا اتوبوس خود را تغییر داده و سوار اتوبوسهای نارنجی رنگ Sentosa شوید.
از طریق اتوبوس نارنجی سنتوزا
3 دلار سنگاپور (قابل پرداخت در مرکز ورود ملاقات کنندگان سنتوزا) ورودی جزیره جدا است.
7 صبح تا 12 نیمه شب (یکشنبه ها  الی  پنجشنبه ها)
7 صبح تا 12 ظهر (جمعه ها و شنبه ها)
از طریق متروخط شمال شرقی را سوار شوید و به سمت ایستگاه مترو Harboure Front حرکت کنید و به پایانهBus  Harboure Fron بروید و سواراتوبوسهای نارنجی رنگ سنتوزا شوید.
www.sentosa.com.sg

 

چشم انداز Imbiah
Imbiah مکانی در نزدیکی کوه Imbiah واقع در سنتوزا است و چشم اندازش مکانی برای تجربه جذابیتهای جدید و هیجان انگیز است. خانواده ها می توانند از تفریحات بیشماری در این مکان لذت ببرند.
-    پارک پروانه ها و امپراتوری حشرات
-    ماشین برقی سنگاپور
-    لوژ sentosa
-     برج آسمان خراش Carlsberg
-    Merlion
-    Sentosa 4D Magix

چگونه می توان به آنجا رفت
اتوبوسهای خط آبی و سبز
ترن سریع السیر Sentosa

طبیعت سنگاپور
سنگاپور تنها تفریحات شهری ندارد در در اطراف جزیره و حومه شهر بیش لز 700 مزرعه زیبا با انواع ماهی ها و مزارع مختلف وجود دارد.

باغ ارکیده Mandai
مناظر زیبای دامنه های پوشیده از غنچه های رنگارنگ ارکیده را در بزرگترین باغ سنگاپور تجربه کنید.ابن جذابیتها شامل بیش از 200 نمونه مختلف از ارکیده ها است.که در اینجا روئیده اند و باغ آبی با رودهای سر سبز که به صورت طبیعی در میان باغ پیچ و تاب می خورند.
مراقب پرنده های زیبا و دیگر پرندگان جنگلی که برای تغذیه به آنجا می روند باشید.

ورودیه:
بزرگسال 318دلار سنگاپور
کودکان   1  دلار سنگاپور  (3 تا 12 سال)
ساعت کار 8.30 صبح تا 6 بعد از ظهر ( هر روز)
www.mandi.com.sg

 

حومه شهر Kranji
در حومه شهر سنگاپور مزارع زیبا با تزئینات مختلفی وجود دارد مزارع ارکیده کشاورزی بزرگ و همچنین مناطق طبیعی حفاظت شده.در میان این مزارع  Format نیز دیده می شود که یک مکان بازار شکل برای کشاورزان و روستائیان است تا در آنجا محصولات خود را عرضه کنند.حومه شهر همچنین شامل نواحی مردابی Surgei Buloh می باشد که اولین و تنها منطقه مردابی حفاظت شده و طبیعی در سنگاپور است.
این منطقه شامل بیش از 500 گونه از جانداران و گیاهان است.

ورودیه: رایگان غیر از شنبه یکشنبه و تعطیلات رسمی
ساعت کار 7 صبح تا 7 بعد از ظهر ( هر روز)

www.sbwr.org.sg

 

Pulau Ubin
بهترین و آخرین روستای سنگاپور می باشد. با اجاره یک دوچرخه  به دور جزیره بروید.و از روستاهای اطراف دیدن کنید.به سمت گیاهان کاکائو یا لاستیک برانید و با در باغهای میوه توقف کنید.ممکن است در راه
با میوه های استوائی مانند دورییان یا انبه برخورد کنید.
ورودیه: رایگان
کرایه قایق هر نفر 2 دلار سنگاپور

راههای تماشای شهر

در سنگاپور حتی رسیدن به یک مکان جذاب نیز در نوع خود تجربه ای هیجان انگیز بشمار می آید.
در ضمن  با استفاده از سیستم مدرن و کامل حمل و نقل عمومی در جزیره شما و خانوادتان می توانید
با روشهای بی همتای زیر به مقصد برسید.

قایقرانی بر روی رودخانه سنگاپور

سوار یکی از قایقهای تفریحی  در حالیکه روی رودخانه سنگاپور حرکت می کنید نظاره گرتبدیل یک روستای کوچک که اقامتگاه ماهیگیران بود به بزرگترین بنادر تجاری جهان باشید.در طول حرکت داستان چگونگی تبدیل سنگاپور از یک دهکده کوچک به بندری بزرگ را خواهید شنید.

قیمت :

تجربه دیدار از رودخانه سنگاپور – 2 منطقه (30 دقیقه)
بزرگسال 13 دلار سنگاپور
کودکان    8 دلار سنگاپور
منطقه ساحلی و منطقه Clarke-منطقه قایقرانان

تور جدید رودخانه سنگاپور – 3 منطقه (45 دقیقه)

بزرگسال 18 دلار سنگاپور
کودکان    10 دلار سنگاپور
منطقه ساحلی و منطقه Clarke-منطقه قایقرانان و Robertson
ساعت کار: 9 صبح الی 11 شب
www.rivercruise.com.sg


تور Hippo بر روی رودخانه سنگاپور

از مناظر جذابیتها و مراکز خرید اطراف رودخانه سنگاپور دیدن کنید.طی این مسیر 30 دقیقه به طول می انجامد و شما می توانید با خرید بلیط یکروزه این تور به صورت نا محدود از آن استفاده کنید.در طول روز و ساعت هایی از شب این تور اجرا می شود و این راحت ترین راه برای تجربه زیبایی ها و آشنایی با اماکن اطراف رودخانه سنگاپور است.
قیمت :
حدودا 30 دقیقه
بزرگسال 23 دلار سنگاپور
کودکان    17 دلار سنگاپور
ساعت کار: 9 صبح الی 11 شب
www.torist.com.sg

دیدار از شهر بوسیله Hippo تور

یکی از بهترین راههی دیدار از سنگاپور استفاده از اتوبوسهای بدون سقف Hippo می باشد با خرید بلیط یک روزه شما می توانید از تمام نقاط مسیرهای چهارگانه این تور استفاده کنید.
مسیرهای تور 34 نقطه گردشگری سنگاپور را شامل می شود و اتوبوسها هر 19 دقیقه در این نقاط حاضرند.

قیمت :

بزرگسال 23 دلار سنگاپور
کودکان    13 دلار سنگاپور

بلیط تماشای یک روزه سنگاپور

به همراه Hippo River Cruise
بزرگسال 33 دلار سنگاپور
کودکان    17 دلار سنگاپور
ساعت کار: 9 صبح الی 11 شب
www.torist.com.sg

شما همچنین می توانید در سنگاپور از محله های مختلف بازدید کنید.این محله عبارتند از:
-    محله چینی ها China Town با مغازه های کوچک با انبوهی از سوغاتهای چینی و یا بازدید از مقبره تاریخی Thian Hock Keng که قدیمی ترین مقبره در سنگاپور است.
-    
-    محله مالائیها : برای مشاهده فرهنگ مالائی(Malay ) به Kampong Giam  یا Geylong Seria
بروید.
Geylong Seria در شرقی ترین بخش سنگاپور واقع شده است و مانند قلب فرهنگ مدرن Malay است.
محلی که Malay Village در آن واقع شده است از زندگی سنتی به روش Malayرا نشان می دهد که با موزه ها مغازه ها و تئاترها یش کامل می شود.
Kampong Giam نزدیک  به محدوده تجارت مرکزی واقع شده است. این منطقه در اصل روستای ماهیکیران بوده است.
-    در این میان Arab Street انتظار شما را می کشد تا به سراغ مغازه های آنتیک آن بروید. در مغازه های تو در توی آن گشت و گذار کنیدو بهترین و عالی ترین اجناس مورد نظر خود را بیابید.
-    خیابان Bussorah با بزرگترین مسجد سنگاپور به نام مسجد سلطان در انتظار شما است.
-    Katong / Joo Chita به اینجا بروید و عظمت تاریخی فرهنگ Peranakan که با فرهنگ Eurasian و دیگر فرهنگها مخلوط شده است را از نزدیک ببینید.
-    هندوستان کوچک (Little India)Little India arcade بازارTekka Marketو معبد Veeramakaliamman و خیابانهای دیگر کل Little India را تشکیل می دهند.برای داشتن درک درستی از فرهنگ هندی به فروشگاههای آن سری بزنید.


سنگاپور  Singapore

نام رسمی: جمهوری سنگاپور
پایتخت: سنگاپور
تاریخ استقلال: 1965
نژاد/ملیت: چینی- مالایایی- هندی
بنادر مهم: سنگاپور- تنگه سنگاپور
سنگاپور کشوری کوچک در انتهای شبه جزیره مالایا از شرق به تنگه مالاکا و از شمال به مالزی منتهی می شود. متشکل از یک جزیره اصلی و 63 جزیره کوچک می باشد.
جزیره اصلی سنگاپور با مساحتی بالغ بر 682 کیلومتر امروز به یک مرکز مهم صنعتی، بانکداری، تجاری و توریستی و یکی از مهمترین بنادر در جهان با بیش از 600 خط دریایی و هوایی تبدیل شده است.1300 بانک بین المللی و محلی امروز این کشور را به یک کانون مهم تجاری و مالی مبدل کرده است. وجود اقوام مختلف با تضادهای فرهنگی، ادیان متنوع، اماکن دیدنی بسیار زیبا و هتلهای شیک و مجلل سالانه جهانگردان بی شماری را به این کشور جلب می کند.



جاذبه های توریستی

جزیره سنتوسا
به معنای صلح و آرامش در زبان مالایی می باشد. این جزیره در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است و یکی از مهمترین مراکز توریستی سنگاپورمحسوب می شود. آکواریوم معروف و دیدنی آن با بیش از 2500 ماهی از 260 گونه مختلف، پارک و باغ وحش، زمین های گلف و ورزشهای آبی، برنامه نمایش دلفین ها و اصلی ترین بخش جزیره، رقص فواره ها با جذابیت خاص و جادویی نمایش بسیار ویژه و فراموش نشدنی برای جهانگردان و بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

پارک شبانه روزی سافاری
تجربه بازدید از حیات وحش در شب شاید برای کمتر کسی امکان پذیر باشد. پارک شبانه روزی سافاری Nightsafari اولین پارک جیات وحش شبانه در جهان است که بازدیدکنندگان می توانند نادرترین گونه های حیوانات جهان را در این محل مشاهده کنند. سافاری شبانه یکی از معروفترین مجموعه های حیات وحش در جنوب شرق آسیا محسوب می شود.
این مرکز شامل قسمت های جالبی از قبیل آکروباتیک، عکس گرفتن در کنار حیوانات وحشی، سفر با قطار، پیاده روی در جنگل های وحشی به همراه توضیحات مربوط به هر بخش توسط راهنمایان مجرب پارک و شوی حیوانات دست آموز می باشد.

 

مراکز خرید

مرکز خرید ویو سیتی(Vivo City)
ویو سیتی علاوه بر اینکه بزرگترین مر کز خرید سنگاپور است زیبایی های منحصر به فرد خود را هم دارد. این مرکز در مرکز خرید جلوی درب جزیره سنتوزا قرار دارد و طبق گفته مسئولین در روز افتتاح این مرکز خرید کل جمعیت سنگاپور در همان روز اول از این مرکز بازدید کردند.!
وب سایت: www.vivocity.com.sg

مرکز خرید مصطفی(Mustafa)
این مرکز خرید یکی از بزرگترین فروشگاههای سنگاپور است که در آن میتوانید همه چیز مانند لوازم خانگی ، موبایل و وسایل الکترونیکی ، لوازم آرایشی بهداشتی و .. را تهیه کنید .
جالب است بدانید این مرکز 24 ساعته باز بوده و برای تبدیل ارز هم امکانات مناسبی دارد
وب سایت: http://www.mustafa.com.sg/index.asp

 

هتل ها

هتل رویال پلازا

فاصله از مرکز شهر: واقع در مرکز شهر فاصله از فرودگاه: ‎15 km

امکانات رایگان: زمین بد مینتون - استخر - تلویزیون - صندوق امانات - سرویس 24 ساعته برای اتاق - مینی بار

امکانات شارژی: سرویس پست - مهد کودک - سرویس لباسشویی - گل‌فروشی - امکانات درمانی - مرکز تجاری - سالن کنفرانس - سالن ژیمناستیک - سالن زیبایی

تلفن: 006567377966                                    www.royalplaza.com.sg


هتل شرایتون تاورز

فاصله از مرکز شهر: واقع در مرکز شهر                                  فاصله از فرودگاه: ‎18 km

امکانات رایگان: سالن بدنسازی - صندوق اماناتات الکترونیکی - تلویزیون - سرویس 24 ساعته برای اتاق - مینی بار - تهویه مطبوع - روزنامه - موسیقی زنده

امکانات شارژی: بار - مرکز تجاری - کافی‌شاپ - پزشک - داروخانه

تلفن: 006567376888                                     www.starwoodhotels.com/sheraton


هتل گلدن لندمارک

فاصله از مرکز شهر: واقع در مرکز شهر                                  فاصله از فرودگاه: ‎20 km

امکانات رایگان: موسیقی زنده - سرویس 24 ساعته برای اتاق - سرویس بیداری در زمان مورد نظر - تهویه مطبوع - رادیو - تلویزیون - تلفن مستقیم - مینی بار

امکانات شارژی: مهد کودک - مرکز تجاری - سالن زیبایی - سالن کنفرانس - بوتیک - سرویس لباسشویی

تلفن: 006562972828


هتل هالیدی این

فاصله از مرکز شهر: واقع در مرکز شهر                                  فاصله از فرودگاه: ‎24 km

امکانات رایگان: استخر - زمین تنیس - سرویس بیداری در زمان مورد نظر - تهویه مطبوع - تلویزیون - رادیو - سرویس 24 ساعته برای اتاق - تلفن مستقیم - مینی بار

امکانات شارژی: سالن ژیمناستیک - سالن رقص - مرکز تجاری - مهد کودک - سرویس لباسشویی - سالن زیبایی - بوتیک - سالن کنفرانس

تلفن: 006567338333                                     www.singapore.holiday-inn.com



اطلاعات ضروری


جمهوری سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن تنها شهر مهم آن یعنی سنگاپور است.این کشور جزیره بسیار کوچکی است اما بیش از چهار میلیون جمعیت دارد
این شبه جزیره در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است و یکی از ۴ شهر-کشور کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۸۱۹، به یکی از پررونق‌ترین کشور‌های جهان تبدیل شده و امروز یکی از پر ترافیک‌ترین بندرهای دنیاست از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است. سنگاپور، توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و دیگر نقاط جنوب شرق آسیا مرتبط است.
سنگاپور یک کشور چند مذهبی است و افتخار سنگاپور به تنوع اقوام و مذهب در این کشور است.طبق آمار سنگاپور، حدود 51% مقیمان سنگاپور(به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذهب بودایی و تائو هستند.حدود 15% چینی ها، اوآسیایی ها و هندی های مقیم این کشور مسیحی اند. (چه کاتولیک، چه پروتستانت‌ و چه دیگر مذاهب مسیحی)مسلمانان شامل 14% مالایی ها و اغلب از چینی ها و هندی ها می‌باشند. طبق سرشماری سال 2000 میلادی جمعیت ناچیزی از این کشور پیروان سیکیزم ، هندو و ... هستند.در سنگاپور مذهب هایی نیز ممنوع هستند. برای مثال شاهدان یهوه حق تبلیغ دین خود را ندارند و حتی گاهی اوقات کسی که از خدمت کردن در ارتش خودداری کند به زندان خواهد رفت. حدود 15% از جمعیت شناخته شده در سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند. این کشور در زمانها گذشته تحت تسلط بریتانیا بود و بعد از رهایی به منطقه مالزی پیوست و بعد از مدتی از مالزی هم جدا شد و استقلال خود را اعلام کرد.

آب و هوا
این کشور فقط یک ونیم درجه از خط استوا فاصله دارد آب و هوای این کشور گرم و مرطوب و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۲۴ سانتی¬متر می‌رسد.و بهتر است بیشتر اوقات چتر همراه خود داشته باشید
در ماه دسامبر و ژانویه 28 درجه سانتیگراد (79 درجه فارنهایت) هنگام روز ، 24 درجه سانتیگراد (76 درجه فارنهایت) در شب است
برای بقیه ی سال 31°درجه سانتیگراد (89 درجه فارنهایت) هنگام روز ، 26 درجه سانتیگراد (80 درجه فارنهایت) در شب است.

تعطیلات
کشور سنگاپور یک کشور سکولار است اما نسبت به گروه های دینی مختلف خود جشن برگزار می شود مانند چینی ، هندی و اسلامی و همینطور اعیاد مسیحی
عید سال نو میلادی و عید سال نو چینی همراه با برگزاری بسیاری از مراسم و جشن ها است
از اعیاد اسلامی می توان به عید اسلامی فطر که با نام Eid-ul-Fitr یا Hari Raya Puasa شناخته می شود که در پایان ماه قمری رمضان برگزار می شود
عید دیگر اسلامی عید قربان که با نام Hari Raya Haji شناخته می شود ذکر کرد که مردم حیوانات حلال گوشت از نظر اسلامی را ذبح کرده سپس آنان را میان فقرا تقسیم می کنند این عید در زمانی برگزار می شود که مراسم حج در مکه برگزار می شود.
روز تولد بودا که جشن گرفته میشود و همینطور اعیاد مسیحی که تمام خیابان ها تزئین می شود.
روز ملی سنگاپور در روز نهم آگوست برگزار می شود و راهپیمایی برگزار می شود.
برای اطلاع از کلیه تعطیلات به آدرس وزارت کار سنگاپور مراجعه کنید: http://www.mom.gov.sg/publish/momportal/en/general/2008_Public_Holidays.html

ویزا-روادید
اکثر شهروندان کشورهای گوناگون نیازی به ویزا برای ورود به سنگاپور ندارند که عموما بین 14 تا 30 روز است برای شهروندان ایالات متحده آمریکا و بریتانیا این مدت حدود 90 روز است  اما حدود بیش از 30 کشوری که برای ورود نیاز به ویزا دارند را در آدرس وزارت مهاجرت سنگاپور می توانید ببینید: http://www.ica.gov.sg/
شهروندان ایرانی و افغانی جزو معدود کشورهایی هستند که برای ورود نیاز به ویزا دارند.

سفر به کشور

با هواپیما
هواپیماهای مختلفی از اکثر نقاط جهان برای سنگاپور وجود دارد سنگاپور شبکه هوایی خوبی دارد و اگر به غیر از مالزی و اندونزی می خواهید به سنگاپور بروید بهترین راه رفتن با هواپیما به این کشور است.
هواپیمایی ملی سنگاپور (SilkAir) دارای خدمات مختلفی است.
برای پرواز از کشورهای جنوب شرقی آسیا به سنگاپور هواپیمایی AirAsia تخفیفاتی را نیز ارائه می دهد.
سنگاپور محلی برای توقف هواپیماهای با مسیر طولانی نیز هست.

با قطار
روزانه دو قطار معمولی و همینطور یک قطار با امکان خواب از مالزی به سنگاپور وجود دارد. می توانید بلیت تک سفره تهیه کنید.

با کشتی
از مناطق زیر برای سنگاپور کشتی وجود دارد.
از Malacca ، Klang (کوالالامپور) ، Penang (پینانگ) ،
از مالزی Langkawi ، Redang و Tioman از منطقه مالزیایی جزیره برونئو
از تایلند  Phuket ، Krabi ، Ko Samui و Bangkok (بانکوک)
از ویتنام  Sihanoukville در Cambodia و  Ho Chi Minh City
و تعدادی از کشتی های که حدود 10 روز به سنگاپور راه است مانند هنگ کنگ

با اتوبوس
بعضی از شرکت های اتوبوسرانی میان مالزی و سنگاپور
CitiExchange, ☎ +65-63981216,
Easibook, ☎ +65-64440745,
Gunung Raya, ☎ +65-62947711,
Hasry Express, ☎ +65-62949306,
Konsortium Express, ☎ +65-63923911,
قیمت ها ممکن است در روزهای تعطیل هفته و اعیاد تغییر کند.

اتوبوس های جوهور باهارو به سنگاپور

پیوند گذرگاه سی دابلیو - 1   Kranji MRT فقط   Larkin از طریق Kotaraya   $ 1.30 ، RM1.30 
پیوند گذرگاه سی دابلیو - 2   خیابان ملکه فقط  Larkin فقط $ 3.20

پیوند گذرگاه سی دابلیو - 3   Jurong شرق MRT   Indah Bukit از طریق 2nd پیوند   $ 4.00

SBS 170 (قرمز) 
خیابان ملکه از طریق Kranji   Larkin فقط  $ 1.70

SBS 170 (آبی) 
ranji MRT 
Kotaraya فقط $ 1.10

SBS 160
شرق Jurong از طریق Kranji   Kotaraya فقط  $ 1.60

SMRT 950
Woodlands از طریق Marsiling   Kotaraya فقط  $ 1.30

سنگاپور - جوهر اکسپرس   خیابان ملکه تنها   Larkin فقط  $ 2.40

با اتومبیل
از جزیره سنگاپور تنها دو مسیر به مالزی وجود دارد که می توان از آنها به سنگاپور وارد شد.
جاده اصلی و مشهور جاده ایی از که از Johor Bahru در مالزی مستقیما به Woodlands در شمال سنگاپور می رود.
از جمعه عصرها جاده به سمت مالزی شلوغ است و همینطور از یکشنبه شب ها به سمت سنگاپور شلوغ است.
.ز این مسیر قطار ، اتوبوس و تاکسی نیز گذر می کنند و برای پیاده رفتن نیز زیاد نیست و حدود 2 کیلومتر راه است.
مسیر دوم مسیری از که از سمت مالزی به غرب جزیره سنگاپور متصل می شو.د مسیر خوبی است اما پیاده روی در این مسیر مجاز نیست.
شما می توانید با اتومبیل نیز وارد سنگاپور شوید و همینطور موتورسیکلت که برای 10 روز می توانید در سنگاپور نگاه دارید.
کلا رانندگی میان سنگاپور و مالزی راحت است اما باید بدانید برای خروج از مرز میان دو کشور باید سوخت شما حداقل سه چهارم باک پر باشد.
از بزرگراه سمت راست جاده برای عوارض نیز دریافت می شود.

با تاکسی
سنگاپور از اندک کشورهایی است که با تاکسی می توان وارد آن شد و با تاکسی از آن خارج شد تنها با تاکسی هایی که مجوز ورود و خروج به سنگاپور و بلعکس را دارند می توان استفاده کرد شما می توانید با شماره تلفن +65-62967054 در سنگاپور برای استفاده از تاکسی های یکی از شرکتهای دارای مجوز تماس بگیرید.

در داخل کشور

با قطار
دو شیوه برای حرکت با قطار وجود دارد یکی خط های MRT و دیگری LRT است که به راحتی می توانید به نقاط مختلف بروید
خطوط   MRT دارای ایستگاههای تمیز و زییبا هستند با دستشوئی های رایگان لازم است بدانید که این قطار ها راننده نیز ندارند و بطور خودکار حرکت می کنند

با کشتی
کشتی هایی وجود دارند که با آنها می توانید به جزیره کوچک جنوب سنگاپور بروید این جزیره دارای مناطق روستایی می باشد و حتما همراه خود غذا و نوشیدنی ببرید زیرا در آنجا مغازه وجود ندارد

با اتوبوس
با اتوبوس از چهار گوشه سنگاپور اتوبوس وجود دارد اما آنها کمی آرام تر حرکت می کنند و به پای خطوط MRT نمی رسند.
می توانید کرایه را بصورت نقدی پرداخت کنید.

با تاکسی
تاکسی های مختلفی وجود دارد و آنها کرایه خود را بر حسب میزان متر محاسبه می کنند و عموما کرایه های منصفانه ایی می گیرند
اگر گروه های 3 یا چهار نفره بشوید می توانید هزینه تاکسی را تقسیم کنید و اینطور بسیار باصرفه تر برای شما خواهد شد
بدانید برای یک گردش در کل جزیره هزینه کرایه یک تاکسی از 30 دلار بیشتر نمی شود
می توانید برای رزرو تاکسی با شماره تلفن 6342 5222 در سنگاپور تماس بگیرید.

با trishaw
Trishaw موتور های سه چرخی است که در نزدیکی رودخانه سنگاپور وجود دارد و برای گردش توریست های خارجی در نظر گرفته شده است زیرا هزینه آنها بالا است اگر خواستید از آنها استفاده کنید بهتر است کمی چانه بزنید تا کرایه کمتر شود برای یک گردش کوتاه باید حدود 10 تا 20 دلار برای هر نفر بپردازید و برای یک ساعت کرایه این وسیله باید حدود 50 دلار برای هر نفر بپردازید.

با اتومبیل
کرایه اتومبیل گران است و ممکن است بیش از 100 دلار در روز برای شما هزینه داشته باشد
حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه ها 90 کیلومتر است و سایر جاده ها 50 کیلومتر است
در سنگاپور به سبک بریتانیا از سمت چپ رانندگی می شود حداقل سن برای رانندگی 18 سال تمام می باشد و صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی ممنوع است و همینطور داشتن مقدار بیش از 0.08% الکل در خون که در صورت متوقف شدن شما توسط پلیس و وجود الکل بیش از اندازه قانونی شما ممکن است به زندان هم محکوم بشوید
بدانید که شما پلیس زیادی در مناطق مختلف نخواهید دید اما بیشتر جاده ها و خیابان ها توسط دوربین ها کنترل می شود پیشنهاد می گردد اگر توسط پلیس متوقف شدید و یا تخلفی کردید به هیچ وجه رشوه نپردازید
در اکثر موارد در تصادف اتومبیل با عابران پیاده ، رانندگان مقصر شناخته می شوند.

با دوچرخه
دوچرخه سواری نیز در بعضی از مناطق زیبا می تواند برای علاقه مندان به آن لذت بخش باشد.

پیاده
مسیرهای خوبی برای پیاده روی وجود دارد که با استانداردهای آسیایی مطابقت می کند بهتر است برای پیاده روی قبل از ظهر و بعد از غروب هوا را برای خنکی انتخاب کنید و یک دستمال و بطری آب هم همراه داشته باشید.

صحبت
ممکن است بسیاری زبان رسمی سنگاپور را مالایی بدانند اما بیش تر جوانان و افراد زیر 50 سال به انگلیسی صحبت می کنند و یا می توانند بکنند البته زبان مالایی هم رواج دارد
بیشتر نوشته های رسمی در مکاتبات اداری به زبان انگلیسی است
بدانید که زبان انگلیسی با اصطلاحات محلی همراه است که به آن Singlish نیز می گویند و ممکن است بعضی از لغات را اشتباه تلفظ کنند شما می توانید تفاوت موجود را در جمله زیر مشاهده کنید.

یک جمله انگلیسی
Do you want a beer? -- No, thanks; I"ve already had five bottles.
ترجمه جمله به Singlish
You wan beer or not? -- Dunwan leh, drink five botol oreddi.
به علت وجود اقوام مختلف زبان ماندارین چینی و تامیلی هم صحبت می شود و بسیاری از مغازه های چینی با زبان چینی بر تابلو مغازه خود نوشته اند
سه گروه زبانی عمده در سنگاپور مالایی ، چینی و هندی است و به غیر از اینها عده ایی عرب در خیابان عربها وجود دارند و گروه های دیگری مانند برمه ایی ها ، فیلیپینی ها ، اندونزی ها ، کره ایی ، تایلندی و ژاپنی ها که مناطق کوچکی زندگی می کنند و به زبان خود حرف می زنند.

نقاط دیدنی
سواحل زیبای سنگاپور خصوصا در شرق جزیره
گردش در مانطق جنگلی جنوب جزیره
موزه تاریخ استعمار سنگاپور
اگر علاقه مند به دیدن طبیعت و حیات وحش هستید در شمال و غرب جزیره می توانید به دیدن باغ وحش سنگاپور ،پارک پرندگان و باغ گیاه شناسی بروید
می توانید در شرق جزیره به دیدن روستای Changi بروید در این روستا شما شاهد زندگی به سبک گذشتگان سنگاپور هستید
آسمان خراش ها نیز می تواند برای شما جالب باشد و همینطور خرید در بازارهای سنگاپور اگر علاقه مند به خرید هستید مفازه های خوبی را در نزدیکی رود سنگاپور و همینطور در خیابان Orchard خواهید یافت
اگر علاقه مند به دیدن اماکن مذهبی هستید باید گفت که سنگاپور ادیان بسیاری را در خود جا داده و اماکن مذهبی ادیان مختلف در این کشور وجود دارد بعضی از اماکن مذهبی مانند بت جالب Sri Mariamman در مرکز شهر سنگاپور و مسجد با شکوه سلطان در خیابان عرب
اگر علاقه مند به ورزش هستید مهمترین رویداد ورزشی سنگاپور مسابقات فرمول یک F1 این کشور است که البته باید گفت که قیمت بلیت تماشای این مسابقات بیش از 150 دلار است
از دیگر ورزشهای پیشنهادی در سنگاپور می توان به گلف و شنا اشاره کرد استخر های خوبی خصوصا در هتل های لوکس برای شنا وجود دارد
و همچنین حوضچه های آب گرم که برای سلامتی بسیار مناسب است.

خرید
واحد پول سنگاپور دلار سنگاپور است هر دلار سنگاپور به 100 سنت تقسیم می شود. سکه $ 0.05 (طلایی) ، 0.10 $ (نقره ایی) ، 0.20 $ (نقره ایی) ، 0.50 $ (نقره ایی) و $ 1 (طلایی) ، به علاوه لوایح از $ 2 (بنفش) ، $ 5 (سبز) وجود دارد ، $ 10 (قرمز) ، 50 $ (آبی رنگ ) ، $ 100 (نارنجی رنگ) ، 1000 $ (بنفش) بوده و $ 10000 (طلایی).
ATM در نقاط مختلف بصورت گسترده وجود دارد و استفاده می شود
کارت های اعتباری نیز بصورت گسترده استفاده می شود و مغازه ها قبول می کنند.

کالاهای مناسب برای خرید
عتیقه جات
دوربین: در نزدیکی میدان شهرداری در سنگاپور یک مغازه با انواع دوربین های مختلف وجود دارد
لباس
قطعات الکترونیکی
رایانه
گوشی های تلفن همراه

غذا
شما انواع غذاهای ها را با کیفیت و طعم های مختلف پیدا خواهید کرد از جمله کیفیت چینی ، مالزیایی ، هند ، ژاپنی ، تایلندی ، ایتالیایی ، فرانسوی ، آمریکایی و دیگر مواد غذایی در این کشور یافت می شود
سنگاپور جشنواره های مواد غذایی برگزار می کند که معروفترین آن جشنواره غذای سنگاپور است که در ماه جولای برگزار می شود لازم به ذکر است که می توانید از اکثر مراکز اطلاع رسانی گردشگری در سنگاپور یک کوپن رایگان غذا که یک غذای خرچنگ است را دریافت کنید برای این جشنواره دریافت کنید
برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این جشنواره با آدرس زیر بروید http://www.singaporefoodfestival.com
فروشگاههای بین المللی زنجیره ای فست فود مثل مک دونالد ، جونیور کارل ، برگر کینگ ، کی اف سیKFC ، ام او اس برگر MOS ، ، مترو و غیره معمولا در مراکز خرید مختلف یافت می شود
بیشتر رستورانها در سنگاپور به صورت سلف سرویس است یعنی شما ابتدا مبلغی را برای صرف وعده غذایی خود می پردازید و سپس به میز غذا می روید و هر چقدر دوست دارید میل می کنید
بعضی از کافی شاپ ها وجود دارند که غذایی به نام zi char/cze cha (煮炒) عرضه می کنند که یک وعده غذای چینی است
یک صبحانه سنگاپوری با نام  kopi است که یک قهوه شیرین می باشد
صبحانه دیگری به نام kaya وجود دارد که یک مربا شامل تخم مرغ و نارگیل است
غذاهای دریایی بسیار متداول است و غذایی وجود دارد معروف که خرچنگ به همراه فلفل تند است
بسیاری از هندی ها و قسمتی از چینی ها سبزیجات می خورند
مسلمانان فقط غذاهای حلال می خورند و هندو ها هم گوشت گاو نمی خورند.

نوشیدنی
کافی شاپ ها در سنگاپور با نام kopitiam شناخته می شوند و در مناطق مختلف شهر وجود دارد
قهوه به زبان سنگاپوری kopi است
چای به زبان سنگاپوری teh است
Kopi-C یا teh-C به معنی قهوه یا چای بدون شکر است
kopi-O یا teh-O به معنی قهوه یا چای بدون شیر است
اگر خواستید نوشیدنی شما سرد باشد باید کلمه peng را به آخر نوشیدنی اضافه کنید مثلا اگر خواستید یک چای سرد بدون شکر بخورید باید بگویید teh-C-peng می خواهید آنوقت به چای شما چند تکه یخ هم اضافه خواهد شد
چای و قهوه با قیمت نزدیک به یک دلار در منطقه hawker یافت خواهد شد
اگر چای یا قهوه با طعم های مختلف مانند برگ های خوشبو میل کنید ممکن است با قیمت بیش از پنج دلار هم یافت شود
الکل نیز در سنگاپور یافت می شود که البته قیمت آن بسیار گران است
مسلمانان و هندو ها الکل استفاده نمی کنند.

دخانیات
دخانیات با مالیات زیادی در سنگاپور همراه است و دقت کنید که شما تنها می توانید یک بسته باز سیگار همراه خود به سنگاپور بیاورید منظور از بسته یک بسته کوچک سیگار است . اشتباها یک کارتن سیگار باز با خودتان نبرید
بعضی از نقاط اجازه استفاده از دخانیات دارید که آنها منطقه زرد رنگ هستند و حتی ممکن است واژه smoking zone را نیز در آنجا ببینید.

خواب
قیمت هتل و اماکنی برای اسکان مسافرین در سنگاپور قیمت گرانتری نسبت به کشورهای دیگر جنوب غربی آسیا دارند و خصوصا در هنگام برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک F1 که قیمتهای هتل ها بسیار گرانتر می شود.

قیمت ارزان
اگر به دنبال جایی ارزان برای خواب می گردید در Little India و Bugis و همینطور منطقه شرقی جزیره تخت هایی با قیمت حدود 30 دلار یافت می شود
در مناطق Geylang و Balestier و Little India اتاقهای کوچکی یافت می شود که بصورت ساعتی اجاره داده می شوند این اتاقها کوچک هستند ولی تمیزند و دستشویی و یک تلویزیون هم دارند قیمت ها از 15 دلار برای یک خواب چند ساعته شروع می شود و اگر بخواهید یک شب کامل بمانید حدود 40 دلار باید بپردازید
Hotel 81 : با تلفن , ☎ +65-67678181 قیمت یک اتاق برای دو نفر از 49 دلار آغاز می شود. وبسایت هتل: http://www.hotel81.com.sg

قیمت متوسط
هتل هایی نیز وجود دارند مانند قسمت غربی پایان رود سنگاپور و مرکز شهر که هتل های عموما قدیمی که امکانات خوبی دارند و عموما قیمت این هتل ها از 100 دلار برای یک شب آغاز می شود
هتل های مدرن تری هم با قیمت های بالاتر وجود دارد.

قیمت گران
Raffles Hotel یک هتل 5 ستاره و لوکس که قیمت های آن بیش از 300 دلار برای یک شب است.

اقامت طولانی
اگر برای مدت طولانی می خواهید در سنگاپور اقامت داشته باشید می توانید به عنوان مثال با قیمت 700 تا 1000 دلار بصورت ماهیانه اتاق کرایه کنید که برای اطلاعات بیشتر می توانید به این سایت مراجعه کنید: http://www.jtc.gov.sg

نکات ایمنی
کشور سنگاپور یکی از امن ترین کشورهای جهان است و میزان دروغ گفتن نیز بسیار پایین است
مراقب باشید که خارج از مناطق آزاد برای استفاده از دخانیات ، سیگار نکشید و همینطور آدامس نجویید زیرا ممکن است به زندان طولانی هم محکوم بشوید این موارد را شوخی نگیرید
انداختن آب دهان ممنوع است
وارد کردن انواع دیش ماهواره و روزنامه های مالزی و مواد مخدر ممنوع است
شما تنها می توانید یک بسته باز سیگار همراه خود به سنگاپور بیاورید منظور از بسته یک بسته کوچک سیگار است
هرگونه همجنس گرایی ممنوع است.

نکات سلامتی
عموما آب های تمیز و استاندارد وجود دارد
مراقب بعضی حشرات بومی باشید تا برای شما دردسر درست نکنند مانند یک پشه بومی که بعضی اوقات دردسر ساز است و ممکن است شما را راهی مراکز بهداشتی کند.

احترام گذاشتن
سنگاپوری ها عموما خانه خود را تمیز نگاه می دارند و با ادبانه رفتار می کنند
خانم های سنگاپوری غیر مسلمان لباس های باز هم می پوشند و همینطور آقایان سنگاپوری نیز شلوارک و کفش های باز می پوشند و کاملا پذرفته است
سنگاپوری ها اجازه ورود به حریم شخصی خود را به دیگران نمی دهند
اگر به خانه ایی دعوت شدید قبل از ورود کفش های خود را دربیاورید و همینطور در خانه از دمپایی های آنها استفاده نکنید
در بسیاری از اماکن مذهبی قبل از ورود باید کفش های خود را در بیاورید. اگر دیدید چیزهایی پرستش می شود که برای شما مورد تمسخر است به هیچ وجه این مسئله را ابراز نکنید
مسلمانان و هندو ها الکل استفاده نمی کنند
بسیاری از هندی ها و قسمتی از چینی ها سبزیجات می خورند
مسلمانان فقط غذاهای حلال می خورند و هندو ها هم گوشت گاو نمی خورند.

اسامی چینی
اسامی چینی ها طوری است که اول اسم خانوادگی آنها بیان می شود بعد اسم کوچک فرد به عنوان مثال نام فردی Phua Chu Kang است Phua اسم خانوادگی اوست برای بصورت رسمی گفته می شود آقای Phua و قسمت دوم اسم او اسم کوچک اوست که خانواده و دوستان او استفاده می کنند و به عنوان مثال او را Chu Kang صدا می کنند.

اسامی مالزی
اسامی مالزیایی ها همانند اسامی عربی است به شکلی که اسم دختر یا پسر به همراه اسم پدر او می آید به عنوان مثال محمد بن محمد ناصر قسمت اول که محمد است اسم اوست و قسمت دوم اسم پدر اوست پس شما او را آقای محمد صدا کنید نه آقای محمد ناصر.

تماس
پیش شماره سنگاپور 0065 است
پسوند اینترنتی سنگاپور sy.
شرکت Wireless@SG برای گردشگران اینترنت بیسیم را بصورت رایگان در اختیار قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت http://www.ida.gov.sg مراجعه کنید.
کافی نت در نقاط مختلف یافت می شود.

سفارت بریتانیا: آدرس 100 Tanglin Road و تلفن 64739333
سفارت ایالات متحده آمریکا: آدرس 27 Napier Road و تلفن 63380251
سفارت کانادا: آدرس One George Street, #11-01 و تلفن 68545900
سفارت استرالیا: آدرس 25 Napier Road و تلفن 67379311

تلفنهای ضروری
آمبولانس:995    -آتش نشانی: 995     -پلیس:999
بیمارستان اصلی سنگاپور: 62223322
اطلاعات دارویی: 64239119
شماره تلفن 112 را فراموش نکنید که هرجای دنیا حتی بدون اعتبار می توانید با تلفن همراه خود به مراکز امدادی تماس بگیرید.

 


اطلاعات ضروری
طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 5/6 ساعت می باشد.
اختلاف ساعت: سنگاپور حدود سه ساعت و نیم از تهران جلوتر می باشد.
واحد پول سنگاپور: دلار سنگاپور
مراکز خرید در شهر سنگاپور: فروشگاه رابینسون- خیابان اورچاد- فروشگاه OG  و  Lucky Plaza
ولتاژ برق: 220 ولت می باشد.
آب لوله کشی قابل شرب نمی باشد.
کد تلفن سنگاپور 00656 می باشد.
مراکز دیدنی شهر سنگاپور: تالاز شهرداری- محله چینیها – مبد هندو- باغ پرندگان- موزه بنیان گذاران سنگاپور


 

 

خواندن 2499 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 11:33

محتوای بیشتر در این بخش: « آفریقای جنوبی کره جنوبی »

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی