3178  |      

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 485
پنج شنبه, 05 آذر 1394 ساعت 10:29

انگلستان

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی کشور

حكومت: پادشاهی مشروطه
مساحت : 244755 كیلومترمربع
پایتخت : لندن
زبان : انگلیسی ولزی  
دین : مسیحی  
واحد پول : پوند استرلینگ

در سواحل شمال غربی اروپا واقع شده است. انگلستان توسط دریای شمال از شبه جزیره اسكاندیناوی و هلند، و توسط كانال مانش از فرانسه جدا می گردد. این كشور از 2 جزیره اصلی تشكیل شده است. جزیره بزرگتر، بریتانیای كبیر نامیده شده؛ و شامل: اسكاتلند، ولز و انگلیس بوده، و دیگری جزیره ایرلند می باشد كه، توسط دریای ایرلند از بریتانیا جدا شده، و ایرلند شمالی یا جمهوری ایرلند نامیده می شود. حاصلخیزترین و پرجمعیت ترین مناطق انگلیس، اطراف رودهای « اكس » و «هامبر»‌ می باشند. آب و هوای این كشور، مرطوب و معتدل بوده، و میانگین دما در تابستان بین 17 / 13 درجه و در زمستان بین 7/5 درجه سانتی گراد متغیر است.

میزان بارندگی سالانه در نوسان بوده، و در اطراف دریاچه «‌دیستریكت »‌ بالاترین میزان را دارد.

     
 
60,609,153 : جمعيت
انگليسي : زبان
  : با سواد
0.28% : رشد جمعيت
مسيحي 71 % ، مسلمان 2.7 % : دين
  : توريست در سال
لندن : پايتخت
سلطنت مشروطه : حكومت
244,820 كيلو متر : مساحت
  : همسايه ها
32.943 ميليون : خط تلفن
61.091 ميليون : همراه
.uks : شناسه اينترنتي
پوند انگليس : واحد پول
غلات ، سيب زميني ، سبزيجات ، : محصولات كشاورزي
ابزار و ماشين آلات ، تجهيزات الكتريكي ، راه آهن ، : صنعت
1.8% : رشد اقتصادي
4.7% : بيكار
881.4 بيليون : بودجه
30.07 ميليون : صادرات به ايران
369.9 بيليون كيلو وات : واردات از ايران
  : زميني
  : راه آهن
  : آبي
  : فرودگاه
 
 
 



جاذبه های توریستی

کلیسای وست مینیستر 

"کلیسای وست مینیستر" کلیسایی در لندن است که عمدتاًبه سبک معماری گوتیک ساخته شده و مکان سنتی مراسم تاجگذاری و تدفین شاهها و شهبانو های بریتانیایی است.
تاریخچه
بر اساس روایتها بنیان این مکان در سال 616 میلادی گذاشته شد. دو برج غربی آین کلیسا در 1722 و 1745 توسط نیکلاس هاکسمور ساخته شدند. بازسازی و مرمت این مکان تحت نظر
سر جورج گیلبرت اسکات در قرن نوزدهم انجام گرفت. تا قرن نوزدهم این کلیسا سومین مرکز علمی بریتانا بعد از آکسفورد و کمبریج بود.
 
موزه بریتانیا  
موزه بریتانیا (در زبان انگلیسی: British Museum تلفظ انگلیسی: بریتیش میوزیم) یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه‌های جهان است که بیش از سیزده میلیون گنجینه و آثارباستانی از تمامی فرهنگها و کشورهای جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده است.

بخش خاورمیانه موزه بریتانیا


بخش خاورمیانه موزه بریتانیا شامل اشیای باستانی بسیار پرارزشی است که از کشورهای ایران، عراق، اسرائیل[نیاز به ذکر منبع] و دیگر کشورهای منطقه را شامل میشود. گفتنی است بیش از سیزده هزار شئی باستانی ایران در موزه بریتانیا قرار دارد. از آن جمله میتوان به منشور حقوق بشر کوروش بزرگ اشاره کرد که در بخش خاورمیانه موزه بریتانیا قرار دارد.

رود تیمز 

تفیمز رودی است در جنوب انگلستان به طول ۳۴۶کیلومتر که عمده شهرتش به دلیل عبور از شهر لندن است. این رودخانه از شهرهای آکسفورد، ریدینگ و ویندزور نیز گذشته و در انتها به دریای شمال می‌‌ریزد.

این رود شاه‌راه اصلی بین لندن و وستمینستر در سده‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی بوده است. تا قبل از سال ۱۸۱۴ این رودخانه بارها در فصل زمستان دچار یخ‌زدگی می‌شده است ولی پس از آن و به دنبال گرم شدن هوا دیگر هیچ گاه به طور کامل یخ نزده است. در سال ۱۸۲۵ و به دنبال ساختن پل لندن به دلیل کمتر بودن تعداد پایه های پل جدید جریان آب در این رود سریعتر شده است و بیش از پیش مانع یخ زدن آب این رودخانه شده است. در سدهٔ ۱۸ و به دنبال تبدیل لندن به یک مرکز مهم اقتصادی امپراطوری بریتانیا، این رودخانه یکی از پر رفت و آمدترین شریان‌های آبی در جهان بوده است.

پل‌ها و تونل‌های بسیاری از عرض این رودخانه گذشته و شمال و جنوب لندن را به هم پیوند می‌دهند.


شهر های مهم

Your text...

رسومات خاص

Your text...


هتل ها

لندن 

لَندَن (در زبان انگلیسی: London) پایتخت کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. کلان‌شهر لندن از مراکز مهم مالی جهان است. بسیاری شهرهای لندن، پاریس، نیویورک و توکیو را چهار شهر جهانی دنیا می‌دانند.

رود تیمز از میان این شهر می‌گذرد. این شهر دو فرودگاه بین المللی دارد که یکی از آنها فرودگاه استانستد لندن است.

منچستر 

منچستر شهری است در شمال غربی انگلستان در بریتانیا. اغلب آن را دومین شهر بزرگ بریتانیا می‌‌دانند*[1]، هر چند لیورپول نیز در این مقام مدعی است.در ضمن این شهر از نواحی فوتبال خیز اروپا بوده و تیم منچستر یونایتد نیز از این شهر است و این شهر دارای 26 استادیوم فوتبال است



مرکز خرید

Your text...

خواندن 2167 دفعه

محتوای بیشتر در این بخش: « فیلیپین نیوزیلند »

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی