3178  |      

جاذبه های گردشگری ارمنستان

کشور ارمنستان یکی از کشورهای پرگردشگر دنیا محسوب می شود این کشور با داشتن تاریخی غنی از بناها ...

 

 

 

 

 

 

کشور ارمنستان یک کشور غنی از لحاظ تاریخ و فرهنگ و طبیعت زیبا در قاره اروپا و در مرز قاره ی آسیا قرار دارد . این کشور با تاریخ 3500 ساله خود مملو از طبیعت های وصف نکردنی و مناطق تاریخی می باشد . این کشور هر ساله هر سرتاسر دنیا گردشگران زیادی را در خود میزبانی می کند ، هدف از سفر به ارمنستان دیدن مناطق باستانی و تاریخی و طبیعت خیلی زیبای این کشور می باشد .گردشگران تور ارمنستان از تبریز و تور ارمنستان با سفر به این کشور می توانند هم برای خود چیزی بیاموزند هم از دیدن چشم اندازهای زیبای این کشور بهره ی کافی را برده باشند . اگر قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید حتما در ادامه ی مطلب از آذرگشت ملکی با جاذبه های گردشگری ارمنستان آشنا شوید :

جاذبه های گردشگری ارمنستان

شهر ایروان ارمنستان


شهر ایروان کشور ارمنستان شهری مملو از بناهای باستانی و تاریخی خود پایتخت باقدمت این کشور می باشد که حرفای زیادی برای گردشگران تور ارمنستان دارد . ایروان با داشتن سنگ نوشته های میخی نشان میدهد که می توان گفت حتی قدمت بیشتری نسبت به شهر رو ایتالیا دارد . پیشنهاد شرکت آذرگشت ملکی برای مسافران تور ارمنستان از تبریز و تور ارمنستان در بازدید از شهر ایروان این است که حتما از مرکز این شهر دیدن کنند چون دارای مکان های تاریخی ، مراکز خرید مدرن و زیبا ، پارک های بزرگ ، کافی شاپ ها و رستوران های مجلل برای گردشگران می باشد . در مرکز این شهر میدان معروف جمهوری قرار دارد که معمار و طراح معروف ارمنستانی این بنا را طراحی و ساخت . یکی از جذاب ترین و بزرگترین خیابان های ارمنستان خیابان شمالی در شهر ایروان می باشد این خیابان دارای بوتیک های زیبا مراکز خرید بزرگ و جاذبه های گردشگری منحصر بفرد خود است .

جاذبه های گردشگری ارمنستان 1

شهر اچمیادزین ارمنستان


اچمیادزین شهری زیبا در 20 کیلومتری شهر ایروان قرار دارد. این شهر بقدری جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبایی دارد که میتوان گفت که تمام دیدنی های ارمنستان در این شهر خلاصه می شود . کشور ارمنستان اولین کشوری در جهان است که در سال 300 دین مسیحیت را دین رسمی خود برگزید و بزرگترین کلیسا را در شهر اچمیادزین بنا کرد .

شهر تاتو ارمنستان


این شهر حدودا 4 ساعت با ایروان فاصله دارد . شهر تاتو یک شهر بسیار دیدنی و خیلی زیباست که پیشنهاد می شود در تور ارمنستان از تبریز و تور ارمنستان این شهر زیبا را از دست ندهید و اگر ساعت ها ماشین هم بکنید تا به آنجا برسید باز ارزش دیدن و رفتن به این را دارد .
یک بنای معروف نیز در بالای کوه ها و در دامنه ی دره ها قرار دارد که دور تا دور آن کوه ها فرا گرفته است . این بنا یکی از بناهای تاریخی کشور ارمنستان محسوب می شود . برای دیدن این بنا باید از سوار ماشین کابلی بشوید . توجه داشته باشید این ماشین کابلی در کتاب های گینس ثبت شده است . شما گردشگران با سوار شدن به این ماشین کابلی حدود 20 دقیقه در فراز دره های سرسبز حرکت خواهید کرد .

دریاچه سوان ارمنستان


این دریاچه در حومه ی شهر ایروان و حدود 60 کیلومتری این شهر واقع شده است این شهر بخاطر داشتن یک دریاچه ی زیبا یکی از مناطق گردشگری ارمنستان به شمار می رود . این دریاچه ی زیبا در فصل تابستان برای افراد محلی و یا گردشگران بازدید از این دریاچه یک محل زیبا و جذاب بشمار می رود . به علت موقعیت این دریاچه در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا این دریاچه یکی از دریاچه هایی است که در ارتفاع بالا قرار گرافته است . به علت استقبال بی نظیر مسافران و گردشگران تور ارمنستان از تبریز و تور ارمنستان موجب شده تا به این دریاچه لقب مروارید درخشان ارمنستان را بدهند . در اطراف این دریاچه رستوران های مجللی وجود دارد که شما مسافران تور ارمنستان از تبریز و تور ارمنستان می توانید یک سفارش ماهی را در آنجا داشته باشید .

گذرگاه سلیم کشور ارمنستان


شما گردشگران می توانیین در مسیر سوان به ایروان در گذرگاه سلیم توقف کرده و از طبیعت وصف نکردنی و زیبای این منطقه دیدن کنید . این منطقه جزوی از جاده ی ابریشم می باشد که زمانی متصل کننده قاره ی اروپا به آسیا بود . در این منطقه یک کاروان سرای بزرگ هم برای استراحت تاجران زمان قدیم وجود دارد . شما میتوانید از دره های سرسبز پیرامون خود لذت کافی را ببرید .

یرموک کشور ارمنستان


شهر یرموک یکی از شهر های زیبای ارمنستان به شمار می رود . این شهر دارای آب معدنی های زیادی می باشد . شما گردشگران میتوانین از گالری آب این شهر استفاده نمایید . در این صورت می توانید به صورت رایگان از آب درمانی های مختلف استفاده نمایید . به خاطر داسته باشید یکی از جذابیت های اصلی این منطقه آبشار بزرگ یرموک می باشد . این آبشار دارای 80 متر ارتفاع می باشد که از بالا آب به پایین سرازیر میشود .

منطقه کاراهونی ارمنستان


کاراهونی یک منطقه ی زیبا و تاریخی باستانی می باشد که در فاصله ی تقریبا 200 کیلومتری شهر ایروان می باشد . این منطقه دارای تخته سنگ های بزرگ می باشد . این منطقه ی زیبا در یک دشت جلگه قرار دارد که چندین صد سنگ بزرگ دارد که در این سنگ ها حفره های بزرگ وجود دارد . این منطقه در نگاه اندیشمندان و دانشمندان یک منطقه ی معمایی است .

شهر غار خندزورسک کشور ارمنستان


در منطقه ی سیونیک یک منطقه دیدنی و تاریخی دیگری نیز وجود دارد که یکی از جاذبه های محبوب بین گردشگران به شمار می رود . در این دهکده زمان نگه داشته شد و دیگر ادامه مان در این منطقه اتفاق نمی افتد . در بخش قدیمی این منطقه غار های بزرگ وجود دارد که جاذبه های خاص خودشان را دارند . در وسط این منطقه یک پل جدید نیز وجود دارد که گردشگران تور ارمنستان از تبریز و تور ارمنستان می توانند با ایستادن در بالای این پل از مناظر زیبای اطراف خود لذت ببرند . برای اطلاعات بیشتر از تور ارمنستان از تبریز و تور ارمنستان با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

سمفونی سنگ‌ های ارمنستان


در کشور ارمنستان و در منطقه کریاک دره ای زیبا وجود دارد که بخاطر داشتن ستون های بزرگ و جذاب در بین گردشگران معروف می باشد . با گذشت سال ها از فرایند زمین شناسی ستون های عظیمی از سنگ مرمر سیاه به صورت متقارن در کنار هم هستند .

آبشار مامروت قار کشور ارمنستان


بجز مناطق دیدنی ذکر شده در بالا مکان های کشف نشده ی دیگری نیر در ارمنستان وجو دارد که میان این مکان‌های زیبا می‌توان به آبشارهای جذاب و دیدنی مامروت قار یا زونتیکنر اشاره کرد که به معنای چتر شناخته شده است . این مکان جذاب دیدنی ، در قسمت شرقی کشور ارمنستان قرار دارد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور ارمنستان از تبریز و تور ارمنستان با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور ارمنستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی