3178  |      

زیبایی های ترابزون ترکیه

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه که گردشگران ایرانی زیادی را به سوی خود میکشد شهر ترابزون ترکیه  ...

 

 

 

 

 

 

 

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه که همیشه میزبان اصلی گردشگران ایرانی می باشد شهر ترابزون در شمال شرقی کشور ترکیه می باشد . شهر ترابزون ک دقیقا بر مسیر جاده ابریشم ترکیه قرار گرفته است مرکز استان ترابزون می باشد . شهر ترابزون بخاطر قرار گرفتن در جاده ابریشم رنگ بوی چند ملیتی را به خود گرفته است . شهر ترابزون در زمان های دور دروازه ای برای ایرانیان برای ارتباط با قفقاز و اروپای شرقی بود . مردمان کشورهای اروپایی در زمان قرون وسطا برای تهیه ابریشم و پشم شهر ترابزون سفر میکردند . شهر ترابزون زیبایی بسیار جالبی دارد که میتواند نگاه هر گردشگر را در خود منقلب کند . در ادامه این مطلب میخواهیم شما گردشگران را با زیبایی های شهر ترابزون ترکیه آشنا کنیم . در ادامه همراه ما باشید :

آب و هوای شهر ترابزون ترکیه

آب و هوای شهر ترابزون را نیز می توان شبیه آب و هوای شهر تبریز دانست به طوری که تابستان های ترابزون به خاطر موقعیت جغرافیایی خود که در کنار دریا قرار گرفته است گرمای زیادی به خود میگیرد اما زمستان های سردش مثل زمستان های شهرهای شمالی ایران می باشد . اما بارش ها در این شهر با بقیه شهرهای ترکیه متفاوت می باشد به طوری که در فصل های پاییز و زمستان بیشتر بارش ها به صورت باران می باشد و در اواخر بهمن ماه و اسفند ماه بارش برف پیش می آید اونم به این معمول می باشد که بارش برف سنگین می باشد .

موزه ایاصوفیه ترابزون ترکیه

موزه ایاصوفیه شهر ترابزون در زمان امپراطوری ترابزونی ها بنا شد و قبلا ها به عنوان یک کلیسای یونانی مورد استفاده قرار میگرفت . این کلیسا اوایل به علت نزدیکی به دریا به عنوان یک کلیسای بیزانسی استفاده میشد . مسلما موزه ایاصوفیه مهمترین جاذبه گردشگری ترابزون به حساب می آید .

قلعه ترابزون ترکیه

این قلعه زیبا و باستانی در یک منطقه نظامی قرار گرفته است و امکان اینکه مسافران و گردشگران ترابزون بتوانند از نزدیک آن را ببینند وجود ندارد . متروکه های این قلعه از چشم اندازهای شهر ترابزون قابل دیدن می باشد .

پارک بزتپ ترابزون

یکی دیگر از زیبایی های شهر ترابزون پارک این شهر می باشد که در تپه های اطراف ترابزون قرار گرفته است . این پارک زیباترین چشم انداز را شهر ترابزون دارد در حالی که شما گردشگران تور ترابزون اگر بخواهید از این منطقه به شهر نگاه کنید به علت شیب تند این منطقه میتوانید به راحتی حتی رفت و آمد را در شهر ترابزون ببینید .

موزه شهر ترابزون

به اطمینان می توان گفت که یکی دیگر از جاذبه های زیبای شهر ترابزون که گردشگران زیادی را در خود میزبانی میکند موزه شهر ترابزون می باشد . این موزه در مرکز شهر ترابزون قرار گرفته است و به دلیل اینکه در زمان قرون وسطا رفت آمد اروپایی ها به این زیاد بود آثار داخلی این موزه برای زمان بیزانس می باشد . در زمان گذشته این موزه در اندازه یک خانه بود که که توسط یک معمار معروف ایتالیایی به یک موزه بزرگ تبدیل شد .

بازار شهر ترابزون

یکی از زیباترین لحظه هایی که برای شما در شهر ترابزون می تواند باشد خرید در بازارهای تنگ و تاریک این شهر می تواند باشد . شما گردشگران تور ترابزون از تبریز و تور ترابزون می توانید بهترین کالاهای ترک را در این بازار ها به صورت ارزان خرید کنید . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور ترابزون از تبریز و تور ترابزون با همکارای بخش تورهای ترکیه ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای ترکیه به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی