3178  |      

دریاچه صورتی رنگ جهان

دریاچه رتبا در کشور سنگال به خاطر موقعیت جغرافیایی و جذابیت منحصربفرد خود یکی از زیباترین دریاچه های   ...

 

 

 

 

 

 

 

امروزه ما در دنیایی زندگی میکنیم که پر است از جاذبه های گردشگری عجیب و غریبی که انسان را چند دقیقه در خود منقلب می کند . در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم به کشور سنگال یکی از کشورهای آفریقایی سفر کنیم . سنگال کشوری مملو از جاذبه های گردشگری زیبا و وصف نکردنی . اما در این مطلب قصد داریم تا یکی از جاذبه های اصلی سنگال را برای شما معرفی کنیم . دریاچه ای به رنگ صورتی که یک چشم انداز زیبا و توصیف نکردنی برای گردشگران و مسافران تور آفریقا از تبریز و تور آفریقا ایجاد کرده است . در ادامه مطلب از آذرگشت ملکی همراه ما باشید تا این دریاچه ی صورتی رنگ را برای شما معرفی کنیم :


دریاچه ای که قصد داریم برای شما معرفی کنیم دریاچه ی رتبا نام دارد که در داخل خاک سنگال می باشد . این دریاچه به خاطر داشتن رنگ خاص و زیبایی که دارد تبدیل به یکی از جاذبه های اصلی تور آفریقا شده است . این دریاچه از دریاچه های طبیعی سنگال می باشد که به خاطر طبیعی بودن خود محبوبیت بیشتری نزد گردشگران دارد . دریاچه رتبا تنها دریاچه ای در دنیا می باشد که به رنگ صورتی در آمده است . البته دریاچه ارومیه ایران هم چندی پیش رنگ خود را به رنگ صورتی تغییر داده بود که باز به حالت اول خود برگشت .


این دریاچه زیبا در نزدیکی پایتخت کشو سنگال قرار دارد که تقریبا می توان گفت در حدود 1 ساعتی این شهر قرار گرفته است . همچنین این دریاچه در نزدیکی و همسایگی اقیانوس اطلس قرار گرفته است و تنها توسط چند تا تپه بزرگ و کوچک از اقیانوس اطلس جدا افتاده است و همین علت باعث شده است تا غلظت نمک این دریاچه افزایش یابد . درون این دریاچه جلبک هایی وجود دارد که وقتی با سدیم کلرید آغشته می شوند رنگ صورتی به خود میگیرد .
تغییر رنگ این دریاچه بستگی به تغییر زمان روز دارد یعنی در بعضی از مواقع روز رنگ دریاچه به بنفش و در بعضی از مواقع به صورتی کم رنگ تغییر میکند . در این دریاچه جلبک هایی وجود دارند ه عاشق آب های شور هستند ایت جلبک ها هر روز از خود دانه های به سطح آب روانه میکنند که با تابش نور خورشید به این دانه ها رنگ های زیبا و رمانتیکی در سطح دریا بوجود می آورند .
این دریاچه ی زیبا در حدود 40 کیلومتری پایتخت سنگال قرار دارد . بسیاری از مردمان محلی این منطقه شغلشون کار در این دریاچه و بدست آوردن املاح معدنی و نمک می باشد . جوری که تا حدود یک متری داخل دریاچه می شوند و ته دریاچه را با ابزارهای مشخص میکنند و در ظرف های مخصوص می گذارند . این املاح را با خود به ساحل حمل میکنند و در ساحل نمک ها را با ابزارهای مخصوص تکه تکه میکنند و به سوی شهر ارسال میکنند .


شما گردشگران و مسافران وقتی از یکمی دورتر به این منظره نگاه میکنید یک منظره زیبا با تپه های سفید نمک را با یک دریاچه صورتی رنگ را میبینید که واقعا از بهترین چشم انداز های جهان می باشد . در هر یک لیتر از آب این دریاچه حدود نیم کیلو نمک وجود دارد . این نمک برای بدن کارگران مشغول در این ساحل بسیار مضر می باشد برای همین هم وقتی کارگران مشغول کار می شوند از روغنهای مخصوص برای جلوگیری از صدمه این نمک به بدن خود میمالند . شما گردشگران برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور آفریقا از تبریز و تور آفریقا با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور آفریقا از تبریز و تور آفریقا به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی