3178  |      

5 دلیل مهم کسب بیمه مسافرتی

اگر برای گرفتن یا نگرفتن بیمه مسافرتی شک دارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید:   

 

 

 

 

 

 

 

 

زمانی که شما برای تعطیلات خود و مسافرت برنامه ریزی می کنید چه قصد سفر به کشورهای همسایه یا کشورهای دورتر را داشته باشید، داشتن بیمه ی مسافرتی یکی از الزامات مهم است. بسیاری بیمه ی مسافرتی را هزینه ای غیرضروری تلقی کرده و فکر می کنند که بدون آن نیز مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد، اما کوتاهی کردن در زمینه ی خرید یک بیمه ی مسافرتی با سطح خدمات مناسب برای نوع سفری که در پیش دارید می تواند مشکلات زیادی را از مسائل کوچک تا هزینه هایی که زندگی شما را تغییر می دهند برایتان رقم بزنند. اگر شک دارید که بیمه ی مسافرتی داشته باشید یا خیر، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم:

 

1) مشکلات سفر

 

بیمه ی مسافرتی معمولا کنسلی یا تاخیر سفر شما را پوشش می دهد و همین موضوع به شما کمک می کند که دوباره سفر خود را برنامه ریزی کرده و آن را ادامه دهید. همچنین اگر بخواهید شبی را در هتل اقامت کرده یا ماشینی برای رفتن از یک فرودگاه به دیگری کرایه کنید، همیشه سیاست هایی در بیمه های مسافرتی وجود دارند که این مسائل را برای شما پوشش دهند. همچنین به جای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و محلی، با استفاده از خدمات بیمه ی مسافرتی می توان از حمل و نقل خصوصی مانند تاکسی و کرایه ی خودرو نیز بهره برد.

 

2) کنسلی به هنگام تعطیلات

 

اگر تمام سال برای سفر تعطیلات خود به خارج از کشور پس انداز کرده اید، از دست دادن سفر و هزینه هایی که برای آن پرداخته اید می تواند برای شما یک کابوس باشد. مواردی از قبیل بیماری، از دست دادن یکی از عزیزان یا اورژانس های شخصی می توانند شما را مجبور به کنسل کردن سفر کنند. نه تنها این موارد بلکه گزینه های دیگری مانند شرایط غیرمنتظره ی آب و هوایی، حوادث ناگوار بین المللی یا اقدامات تروریستی نیز باعث می شوند که شرکت مسافرتی ناگزیر از کنسل نمودن مسافرت شما باشد. داشتن بیمه ی مسافرتی با سطح خدمات کیفی مناسب به شما اطمینان می دهد که هیچ گونه ضرر مالی به هنگام کنسلی متوجه شما نخواهد شد.

 

3) پوشش هزینه های درمانی

 

در حالیکه بسیاری از کشورهای اروپایی تحت برنامه ی مراقبت بهداشتی اتحادیه ی اروپا هزینه های بیماری ها و جراحات جزئی در طول سفر را پوشش می دهند، چنانچه شما به متخصص یا درمان های خصوصی نیاز داشته باشید و یا لازم باشد که به کشور خود بازگردانده شوید، این هزینه ها پوشش داده نخواهد شد. اگر نیاز باشد که هوایی به کشور خود بازگردانده شوید، این موضوع می تواند هزینه ای بالغ بر قیمت خانه ی شما داشته باشد. بنابراین داشتن بیمه ای با سیاست های مناسب بسیار ضروری است.

 

4) تخلیه ی اضطراری

 

در شرایط تخلیه ی اضطراری کشوری که از آن بازدید می کنید، به عنوان مثال به خاطر شرایط جنگی، بیماری یا ناآرامی های سیاسی که در برخی نقاط خاورمیانه شاهد آن هستیم، بیمه ی مسافرتی به شما اطمینان می دهد که برای بازگشت دقیقه ی 90 ای به کشورتان بدون پول و امکانات رها نشده اید.

 

5) اموال گم شده، آسیب دیده یا به سرقت رفته

 

بیمه ی مسافرتی خوب هزینه ی چمدان های گم شده یا آسیب دیده توسط خطوط هوایی را پوشش داده و اگر شما به علت گم شدن یا آسیب دیدن چمدان های خود بدون لباس مناسب به مقصد برسید به حساب شما مبلغی اضطراری واریز می کند. گاهی در سفر مسائلی مانند دزدیده شدن کیف دستی یا کوله پشتی نیز ممکن است اتفاق بیفتد که عواقب آن بسیار ناخوشایند است، چرا که گم شدن این موارد می تواند به معنای از دست رفتن تمام پولی که برای مسافرت به همراه خود آورده اید یا گم شدن پاسپورت باشد. بیمه ی مسافرتی با سطح خدمات مناسب اطمینان حاصل می کند آنچه از دست داده اید به سرعت جبران شود. ضمن اینکه شرکت های بیمه در چنین شرایطی می توانند با کنسولگری کشور شما تماس برقرار کرده و برای رسیدن به خانه شما را یاری دهند.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی