3178  |      

افتتاح طولانی‌ترین پل شیشه‌ای چین

سال گذشته یک پل شیشه‌ای برای نخستین بار در کشور چین افتتاح شد و خبر آن به سرعت در سراسر جهان پخش شد. این پل شیشه‌ای که

مابین دو کوه و برروی دره‌ای عمیق به ارتفاع 3500فوت ساخته شده بود، در بخش ایمنی عملکرد ضعیفی از خود برجای گذاشت. در یکی‌از بازدیدهای گردشگران، قمقمه‌ای از دست یکی‌از توریست‌ها برروی پل افتاد و پل ترک برداشت. درنتیجه مهندسان سازنده، مانع عبور گردشگران از آن شدند تا بتوانند امنیت کامل را در آن برقرار نمایند.

 

 

اما این‌بار مهندسان چینی، پلی به طول 1410فوت بین دو کوه در پارک ملی تیانمن‌شان ساخته‌اند که علاوه‌بر رعایت تمامی نکات امنیتی، عنوان طولانی‌ترین پل شیشه‌ای چین را نیز از آن خود کرده است. ارتفاع این پل نسبت به پل قبلی بسیار پایین‌تر است(حدود 984فوت) اما ساختار زیبای آن بسیار چشم‌نواز است.

پل شیشه‌ای

 

تجربه ترک برداشتن بخشی‌از پل قبلی سبب شد تا سازندگان در ساخت این پل تمامی نکات امنیتی را بسنجند و مقاومت شیشه را درمقابل انواع اجسام و فلزات بسنجند. اگر برروی این پل شیشه‌ای بیاستید، می‌توانید منظره‌ی باشکوهی از دره‌ی زیرین و طبیعت اطراف را مشاهده نمایید.

چینی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند تا پایان سال جاری میلادی، هزاران توریست برای بازدید و ماجراجویی به پارک ملی تیانمن‌شان سفر کرده و از این پل شیشه‌ای دیدن نمایند. این پل قرار است در اواخر ماه ژوئن 2016 میلادی و در مراسمی باشکوه افتتاح شود.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی