3178  |      

ترسناک ترین خانه دنیا

یکی از جاذبه های حیرت انگیز و ترسناکی که میتوانید در طول عمر خود ببینید خانه کربکر آمریکا می باشد  ...

 

 

 

 

 

 

 

 

در گوشه کنار دنیا ساختمان ها و عمارت های مختلفی وجود دارند که به خاطر داشتن قدمت های تاریخی و باستانی که دارند تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی آن منطقه می شوند که با گذشت زمان زبانزد گردشگران جهانی می باشند . اما در بین این همه جاذبه های گردشگری ساختمان ها و خانه های تاریخی هستند که بخاطر القاب ترسناک و وحشتناکی که به خود میگیرند گردشگران زیادی را به سمت خود می کشند . یکی از ترسناک ترین و وحشتناک ترین خانه های دنیا که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشد خانه کربکر کنتاکی آمریکا می باشد . در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا برای شما ترسناک ترین خانه دنیا را معرفی کنیم . پس در ادامه همراه ما باشید :

 

 

خانه کربکر را حدود 150 سال پیش یکی از تاجران معروف قهوه کنتاکی آمریکا خریداری کرد . این تاجر با گذشت زمان خانه کربکر را به یکی از زیباترین خانه های دنیا تبدیل کرد . به طوری که معماری و ساخت این خانه در زمان خود به گونه ای بود که هر بیننده ای را در خود منقلب می کرد . اما با گذشت زمان و ماجرای عجیب این خانه که به خود دید امروزه لقب ترسناک ترین خانه دنیا را به خود می بیند . شما گردشگران نیز اگر این خانه را از نزدیک ببینید محصور زیبایی های این خانه خواهید شد .ساختمان کربکر کنتاکی که با گل های پیچکی خود که به دور ساختمان و پنجره های آن سرو کشیده بودند تبدیل به یکی از زیباترین خانه های خیابان راسل که آن موقع یکی از زیباترین و شیک ترین محله هایی بود که زندگی اشراف در آن محله بود تبدیل شده بود .

 

 

ساختمان کربکر که در زمان خود یکی از زیباترین خانه های دنیا بود با بسیاری از خانه های دیگر در رقابت بود اما خانه کربکر با معماری دقیق و زیبای خود و با تزیینی که در داخل خانه به خود دیده بود قابل مقایسه با خانه های دیگر نبود . این خانه زیبا که توسط تاجر سرشناس کنتاکی آمریکا بنا شده بود تا سال 1922 منزل شخصی و زندگی این تاجر بود . معمار معروف این خانه ریچارسون رومی بود که این خانه را به سبک رومی بنا کرد .

 

 

این تاجر معروف برای اینکه از زندگی کردن در خانه خود لذت ببرد یک معمار و یک نقاش معروف برای طراحی و تلفیق هنر با معماری در خانه خود استخدام کرد . عمارت و نمای ظاهری و داخلی این ساختمان به علت تلفیق هنر با معماری زیبایی خای را به خود گرفته است و در زمان خود زیباترین و شیک ترین خانه دنیا محسوب می شد . اینگونه که به نظر می رسد زیبایی های داخلی این خانه نیز به دلیل وسواس زیادی که معماران ساخت این خانه به خرج داده بودن از زیباترین معماری های داخلی آن زمان بود . حتی امروزه گردشگران زیادی که از نقاط مختلف دنیا برای بازدید این خانه می آیند زیبایی های داخلی و خارجی این خانه را به وضوح میتوانند ببینند . شما تصور کنید خانه ای را که در آن اشراف و نجیب زاده های آن زمان در آنجا به مهمانی دعوت می شدند و زندگی می کردند . بعد از مرگ تاجر معروف این خانه به کشیک های آفریقایی آن زمان واگذار شد و آنها برای زندگی به این خانه عزیمت یافتند .

 

 

در سال 1930 این خانه بار دیگر روی بد سرنوشت را دید و تبدیل به یکی از بد سرنوشت ترین خانه های زمان خود شد . به طوری که این محله از کنتاکی آمریکا دیگر آن کسب و کار همیشگی را نداشت و حتی افراد مشهور و اشراف در آنجا زندگی نمیکردند .با گذشت زمان بار دیگر این ساختمان به کس دیگر واگذار شد ، به طوری که طبقه اول این ساختمان مورد کسب و کار قرار گرفت اما با گذشت زمان و رکود اقتصادی بار دیگر تخلیه شد . از آن زمان به بعد دیگر کسی در آن خانه زندگی نکرد و با گذشت زمان به یک مخروبه تبدیل شد . یکی دیگر از عواملی که باعث شد کسی در این خانه اقامت نداشته باشد مالیات زیاد برای این خانه بزرگ بود . امروزه بخشی از این خانه به خاطر مرمت نکردن فرو ریخته است و به یک مخروبه تبدیل شده است .

 

 

اگر بخواهیم از نمای بیرونی آن برای شما بگوییم باید گفت که نمای این ساختمان مثل روز اول شیک و تمیز باقی مانده است اما نمای داخلی این ساختمان در برخی از قسمت ها فروریخته است . دولت شهر کنتاکی آمریکا برای نگه داشتن این جاذبه گردشگری زیبا حدود صدها هزار دلار هزینه کرده است . اما این دولت برای تعمیر این خانه هیچ هزینه ای خرج نکرد و گفت برای امنیت محله این خانه را ویران خواهد کرد . اما با گذشت زمان دولت کنتاکی آمریکا این خانه پرآوازه و شیک را تنها به قیمت یک دلار به یه شرکت خصوصی واگذار کرد تا این شرکت جان تازه ای به این خانه ببخشد . شرکت اروکال برای تعمیر این خانه چند میلیون دلار باید خرج کند تا آن را به یک ساختمان شیک تبدیل کند گرچه فروش این خانه شیک و تاریخی به قیمت یک دلار اصلا باور کردنی نیست و حتی یک توهین به میراث قدیمی می باشد اما با آن مالیات زیاد و خرج های احتمالی این ساختمان زیاد هم دور از دید نبود . این منطقه از کنتاکی آمریکا برای سکونت دیگر جای مناسبی نمی باشد و شاید برای تجارت خوب باشد .

 

مطالب مرتبط :

زیباترین روستای جهان

رودخانه اژدهای آبی پرتغال

ترسناک ترین و خطرناک ترین هتل جهان

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای آمریکایی ، تور کانادا از تبریز ، تور آمریکا از تبریز ، تور کانادا و تور آمریکا به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی