3178  |      

مقاله ها

جدیدترین میزبان گردشگران ایرانی باکو است

در مقایسه سفر به آذربایجان و باکو با سفر به ترکیه و دبی، ویژگی و مزایای این شهر از لحاظ کم هزینه بودن سفر، تنوع آب و هوایی و سهولت در رفت و آمد و از همه مهمتر امنیت بسیار بهتر است. با توجه به پتانسیل بالای شهر باکو در جاذبه های گردشگری و توریستی، این شهر می تواند برای ایرانیان شهر بسیار زیبا و پرجاذبه ای باشد.  

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و بزرگترین شهر و بندر این کشور است. باکو یکی از مناطق نفت‌خیز جهان می‌باشد و از سوی دیگر پر جمعیت‌ترین شهر قفقاز نیز است. واحد پول جمهوری آذربایجان منات است که هر منات تقریبا برابر ۲۲۰۰ تومان است.

از جاذبه های این شهر می توان به وجود تعداد بسیاری از پارک‌های ساحلی و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا در شهر اشاره کرد. بخش قدیمی شهر باکو همراه با برج و حصار قلعه شهر به خوبی از سده‌های میانه بجا مانده و یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی است. در طول نوار ساحلی خزر بنام بلوار که بنام پارک ملی یا پارک ساحلی بلوار معروف مراکز مهم شهر واقع شده است. نورپردازی های شبانه خیابان ها و ساختمان ها، جلوه ای رمانتیک به این شهر داده است. 

مدتی است امنیت در شهرهای کشور ترکیه و امارات بسیار نگران کننده است و همین موضوع باعث کاهش شدید گردشگران به این کشورها شده و با سفر به شهر باکو جاذبه های گردشگری بیشتری را گردشگران و توریست ها تجربه خواهند کرد. با توجه به آب و هوای متنوع و مطبوع شهر باکو نسبت به ترکیه و امارات قطعا گردشگران ایرانی با یکبار سفر به باکو تفاوتهای جاذبه گردشگری باکو را نسبت به ترکیه و امارات متوجه خواهند شد و از این پس مکانهای زیباتر و امن تری را برای تفریح انتخاب خواهند کرد.

از سوی دیگر آذربایجان ثابت کرده است که برای دست یافتن به شهرت جهانی، تمام تلاشش را می‌کند. چرا که هیچ‌یک از ما به خاطر نداریم که تاکنون نام یک کشور را به‌عنوان اسپانسر بر روی پیراهن یک باشگاه فوتبال دیده باشیم، کاری که آذربایجان و شهر باکو انجام داد و شاهد حک شدن نام این کشور و پایتختش باکو بر روی پیراهن تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا بودیم. در همین راستا مدتی بود که مسئولان این کشور به دنبال برگزاری مسابقات بزرگ فرمول‌یک بودند و حالا موفق به انجام این امر شده‌اند.

گفتنی است اولین پرواز مستقیم تهران - باکو نیز در تاریخ ۲۷ ام خرداد همزمان با مسابقات فرمول ۱ افتتاح شد. شرکت هواپیمایی آتا برابر پروتکل همکاری دو کشور ایران و آذربایجان که در سال ۲۰۱۶ به امضاء روسای جمهور دوکشور رسیده است، به عنوان ایرلاین منتخب جهت برقراری خط پروازی بین دو کشور تعیین شد. در این خصوص یک فروند هواپیما (ایرباس A۳۲۰) ویژه این امر قرار گرفته و درروزهای دوشنبه و پنج شنبه در مسیرهای فوق الذکر پرواز می نماید در کنار آن خط پرواز دیگری بین تبریز و باکو نیز برقرار شد که موجب تسهیل تورهای باکو در تبریز نیز شده است.

برای آشنایی بیشتر با  هتل های باکو ( هتل قفقاز پوینت ، هتل شهر قفقاز ، هتل ماریوت آبشرون ، هتل کمپینسکی ، هتل فرمونت و هتل قفقاز اسپورت باکو ) روی هر کدام کلیک کنید.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی