3178  |      

مقاله ها

تسهیلات بیشتر در پایانه‌های مرزی به آذربایجان

 

بر اساس دستور روز پنجشنبه رییس جمهوری آذربایجان، الهام علی اف، مبنی بر ارائه تسهیلات بیشتر جهت تردد سریع گردشگران از پایانه های مرزی آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همجوار ترکیه، روسیه و گرجستان اقدامات بیشتر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این دستور وزارتخانه های امور خارجه، فرهنگ و گردشگری، کمیته دولتی گمرک، نیروی مرزبانی و اداره دولتی مهاجرت موظف شدند ظرف سه ماه آینده پیشنهادات خود جهت تکمیل قوانین موجود برای تامین تردد سریع اتباع خارجی از پایانه های مرزی این کشور با ایران ، روسیه ، ترکیه و گرجستان و اجرای اقدامات بیشتر جهت توسعه گردشگری را  به رییس جمهوری آذربایجان ارایه کنند.
 
بر اساس این دستور الهام علی اف جهت توسعه گردشگری در این کشور، شورای گردشگری با هدف تجزیه و تحلیل وضعیت گردشگری ، رفع موانع و مشکلات موجود در این حوزه و هماهنگی فعالیت نهادهای رسمی مختلف در حوزه گردشگری، تاسیس می شود.
 
بنا به گزارش های رسمی جمهوری آذربایجان همه ساله نزدیک به دو میلیون گردشگر از ایران ، روسیه ، گرجستان و ترکیه به آذربایجان سفر می کنند که در این راستا آذرگشت ملکی نیز تورهای باکو را در برنامه سفرهای خود گنجانده است.

علاوه بر این بر اساس آمار رسمی شورای جهانی گردشگری، سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی جمهوری آذربایجان 2.8درصد و سطح استغال در این حوزه 2.6 درصد تشکیل می دهد . 

برای آشنایی بیشتر با  هتل های باکو ( هتل قفقاز پوینت ، هتل شهر قفقاز ، هتل ماریوت آبشرون ، هتل کمپینسکی ، هتل فرمونت و هتل قفقاز اسپورت باکو ) روی هر کدام کلیک کنید.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی