3178  |      

شهر گمشده ماچوپیچو پرو

یکی از عجایب هفت گانه جهان شهر متروکه پرو می باشد که امروزه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند  ...

 

 

 

 

 

 

 

شهر ماچوپیچو کشور پرو مسلما شهر اسرارآمیز و پر رمز رازی می باشد که در بالای کوه های آند قرار دارد . این شهر هنوزم که هنوزه برای دانشمندان و باستان شناسان اسرار زیادی دارد که نتوانسته اند پرده از اسرار این شهر بردارند . در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا شما را با شهر ماچوپیچو تاریخی آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید :

این شهر زیبا در پرو در اواسط قرن 15 میلادی بنا شد و در زمان خود از مقام بالای در بین شهرهای منطقه قرار داشت . اما بعد ها و با گذشت زمان محبوبیت خود را از دست داد و به فراموشی سپرده شد . اما دوباره بعد از گذشت چند قرن و در اوایل قرن 20 محققان و تاریخ شناسان آمریکایی رو به این شهر گمشده آوردند .

معنای واقعی این شهر یعنی شهر قدیمی بر روی قله می باشد . شهر گمشده ماچوچیپو در بالای کوه آند و در ارتفاع 3000 متر بنا شد . محققان و باستان شناسان بر این باور هستند که این شهر یک شهر عادی و معمولی نبوده است بلکه برای بزرگان آن زمان بنا شده بود تا برای عبادت و استراحت به این شهر سفر کنند . این شهر گمشده دارای یک قصر بزرگ و چند تا عبادتگاه می باشد . در کنار قصر حدود 200 خانه کوچک نیز برای خدمت کاران ساخته شده است . برای کسب اطلاعات در خصوص تورهای آمریکایی ، تور پرو و تور پرو از تبریز با همکاران بخش تورهای خارجی ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

شهر ماچوپیچو در مساحتی زیاد ساخته شد و تخمین زده می شود که دارای 800 نفر ظرفیت داشت . مردمان اینکاها بر این باور بودند که با ساختن این شهر در این موقعیت جغرافیایی و در ارتفاع بالا چهره واقعی و سخت کوش خود را به جهانیان نشان دهند . علت این که این شهر چرا در این موقعیت جغرافیایی و در این ارتفاع ساخته شده است این است که مردمان اینکاها چهره واقعی خود را به مردم مناطق دیگر نشان دهند .

در ساخت این معماری عظیم و پیچیده به هیچ عنوان از ملاط استفاده نشده است و مردمان اینکاها با برش منظم و دقیق سنگ ها توانسته اند این دیواره های عظیم و بزرگ را بنا کنند . با توجه به نبود امکانات در آن زمان هنوزم برای دانشمندان و باستان شناسان جای سوال است که چطور ممکن است در آن این دیواره های عظیم را با چیدن تخته سنگ های بزرگ بر روی هم بوجود آورد .

اما علت اینکه چرا این شهر لقب شهر گمشده را به خود گرفته است جای سوال است ؟! بعد ها با گذشت زمان مردم اینکاها این شهر را ترک کردند و این شهر تبدیل به یک  شهر متروکه شد و با گذشت سال های طولانی این شهر توسط درختان و بوته های بزرگ احاطه گردید و از دید خارج شد . همیشه برای گردشگران و مسافران تور پرو از تبریز و تور پرو جای سوال بود که چرا این شهر تا امروز متروکه و گم شده بود ؟ جواب این سوال را اینجور میتوان پاسخ داد که این شهر در یک موقعیت خاص جغرافیایی قرار دارد و دسترسی به آنجا در زمان قبل بسیار مشکل بود . شاید دسترسی و دیدن این شهر بسیار مشکل باشد اما از زمان قبل در یونسکو ثبت گردیده است و از عجایب هفت گانه جهان به شمار می رود . در زمان امروزی دسترسی به این شهر متروکه آسان شده و گردشگران و مسافران زیادی از این شهر و جاذبه های گردشگری پرو دیدن می کنند . با هجوم گردشگران و ماجراجویان به این منطقه خطر نابودی اکوسیستم منطقه نیز افزایش یافته است . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور پرو از تبریز و تور پرو با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

مطالب مرتبط :

خطرناک ترین استخر جهان

پرجمعیت ترین ساختمان جهان

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای آمریکایی ، تور پرو از تبریز و تور پرو به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی