3178  |      

رودخانه قاتل

رودخانه استرید بولتون یکی از خطرناک ترین رودخانه های دنیا می باشد که در کشور انگلیس می باشد ...

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از چشم اندازهای زیبای طبیعت که همیشه در مسیر گردشگری خود میبینیم رودخانه های بزرگ و کوچکی هستند که زیبایی های طبیعت را چند برابر می کنند . اما گاهی این زیبایی برای گردشگرانی که به سمت خود میکشاند خطرناک نیز می باشد . در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم برای شما رودخانه ای در انگلیس را معرفی کنیم که تا به حال هرکسی که در رودخانه افتاده است مرده و حتی جسدش هم پیدا نشده است . در ادامه همراه آذرگشت ملکی باشید تا رودخانه استرید بولتون انگلیس رو که انسان ها را در خود می بلعد را برای شما معرفی کنیم :

کشور انگلیس ، یکی از زیباترین کشورهای گردشگری دنیا که جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جا داده است . یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری و خطرناک این کشور که یک معمای بزرگ برای دانشمندان و محققان می باشد رودخانه استرید بولتون می باشد . این رودخانه عجیب و در عین حال خطرناک که تا به الان جان همه انسان هایی که در داخل آن افتاده اند را گرفته است و حتی جسدشان را پس نداده است . این رودخانه عجیب در منطقه بولتون آبی قرار گرفته است و با عرض کمی که دارد اصلا به نظر خطرناک نمی آید . در پایین و عمق این رودخانه یک نوسان آبی با قدرت بسیار وجود دارد که هرکسی که داخل این رودخانه می شود در خود می بلعد و به کام مرگ می کشاند . مسلما شما گردشگران تور انگلیس با مشاهده این رودخانه زیبا اصلا فکر این را نمیکنید که این رودخانه اینقدر خطرناک باشد .

اگر بخواهید بدانید که چرا این رودخانه اینقدر خطرناک و کشنده است باید حدودا چند کیلومتری بالا بروید تا به منطقه یورک سایر برسید . در این منطقه یک رودخانه آروم با عرض حدود 10 متر در جریان می باشد که بعد از گذشت مسیری به منطقه بلوتون آبی می رسد در این منطقه آب با این حجم زیاد به یک شکاف کوچک با عمق زیاد می رسد که در پایین سطح آب خود یک جریان بسیار شدید آبی شکل می دهد . این منطقه از رودخانه که جریان شدت آب در آن زیاد می باشد بدون داشتن چاه های زیرزمینی می باشد که تمامی حجم آب را در خود نگه می دارد . این علت باعث می شود تا هیچکس نتواند عمق دقیق آب را حدس بزنند . تنها زمانی که باران و یا برف کم می بارد و حجم آب پایین می آید میتوان سنگ های زیر رودخانه رو مشاهده کرد .

رودخانه استرید به قدری آرام و بدون حرکت به نظر می آید که هرکس فکر میکند میتواند داخل آن قدم بزنند و یا شنا کنند . از زمان قدیم تا به الان هرکسی که در این رودخانه قدم گذاشته است و غرق شده است جنازه اش در غارهای زیر زمینی آبی قرار گرفته است . در نزدیکی های رودخانه تابلو های اعلام خطر بسیاری نصب شده اند که کسی به نزدیکی رودخانه نروند . در بسیاری از نقاط این رودخانه عرض آن به قدری کم می باشد که همه فک میکنند می توانند از روی آن بپرند و رد بشوند اما هیچوقت موفق نشده اند . در نزدیکی این رودخانه یک کلیسای زیبا برای یادبود یکی از قربانیان این رودخانه بنا شده است . ماجرای ساخت این کلیسا از آنجا شروع می شود که یک پسر جوان برای اینکه از روی رودخانه بپرد به این منطقه می رود که موفق به انجام این کار نمیشود و مادرش برای یادبود پسرش این کلیسا را بنا می کند .

با این که این رودخانه اینقدر خطرناک و ترسناک می باشد ولی باز هم بهترین و زیباترین مسیرهای گردشگری در این منطقه وجود دارد و هر کسی راه این چشم اندازهای زیبا رو میگیرد ولی وقتی به تابلوهای خطر نزدیک می شوند بیشتر کنجکاو می شوند تا این رودخانه رو از نزدیک ببینند . شاید باورش برای خیلی از گردشگران و مسافران سخت باشد که چطور می شود رودخانه ای با عرض کم همه را در خود ببلعد و بکشد ؟! در نقاط مختلفی از دنیا اینجور رودخانه هایی وجود دارد که با تمام زیبایی هایی که دارند در اصل بسیار خطرناک و ترسناک می باشند .

مطالب مرتبط :

زیباترین روستای جهان

رودخانه اژدهای آبی پرتغال

ترسناک ترین و خطرناک ترین هتل جهان

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای آمریکایی ، تور کانادا از تبریز ، تور آمریکا از تبریز ، تور کانادا و تور آمریکا به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی